Dagobert Duck is in 1947 bedacht (door Carl Barks) en dus nu 76 jaar oud.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
De logica ontgaat me. In 1947 was hij dus 0 jaar?
In 1943 dook een soortgelijk figuur al op in een tekenfilm, The Spirit of 43, een zuinige oude Schot op die veel van Dagobert Duck weg had en die zeer waarschijnlijk als inspiratie diende.
Ook deze ziet er al oud uit:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/98/Spirit_43_-_Scrooge_-_Oncle_Picsou_-_Garrepa.JPG/230px-Spirit_43_-_Scrooge_-_Oncle_Picsou_-_Garrepa.JPG
tinus1969
een jaar geleden
Wat valt r niet te begrijpen? Je lijkt een 'in-universe' logica te volgen of te vermengen me de echte wereld. Maar de berekening/claim is heel helder: Oom Dagobert is 76 jaar geleden bedacht en dus als (verder fictief) stripfiguur 76 jaar oud. In-universe is zijn leeftijd blijkbaar onbekend of onduidelijk.
SimonV
een jaar geleden
Waarschijnlijk een taalkwestie: als ik vraag hoe oud iemand is, vraag ik niet wanneer iemand gecreëerd is.
Als iemand vraagt hoe oud Tinus1969 is, zou jij dus 19 jaar zijn...
tinus1969
een jaar geleden
‘Hoe oud’ kun je ook gebruiken voor creaties, en in deze context lijkt me dat de enige zinvolle manier om de vraag te lezen.
SimonV
een jaar geleden
Bij nader inzien heb je gelijk. Plus.
Dagobert Duck is een fictief personage uit de stripserie 'Donald Duck'. Hij is ongeveer 80 jaar oud, maar zijn exacte leeftijd is niet bekend.
9 maanden geleden