Ik denk dat in de jaren 60, toen de media in opkomst waren maar de krant al gebruikelijk was, tijdschriften ontstonden en steeds populairder werden. Waarschijnlijk was daarvoor de belangrijkste reden dat mensen behoefte hadden aan meer dan kale, formele krantenberichten, ze wilden naast deze berichten ook entertainment.
Het tijdschrift is een van de gevolgen van de groeiende welvaart en vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is begonnen bij de kranten, zij begonnen met nieuws te schrijven. Maar de mensen wilden meer van hetzelfde nieuws, bijvoorbeeld entertainment nieuws. Dus hebben ze heel veel nieuwtjes in een blad gezet en dat is dan het tijdschrift geworden.