Wat kunnen wij over 50 jaar verwachten van een Tijdschrift?

Nog altijd via de post? Wat zal er in tijdschriften staan? Het meest orginele antwoord krijgt uiteraard van mij het "beste antwoord" duimpje ;)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Digitaal papier zal dan intussen wel uitontwikkeld zijn. Opvouwbaar, oprolbaar, hoe dan ook, één "velletje" waarop je al je kranten en tijdschriften kunt lezen, waar en wanneer je wilt. Zal zeker ook wel een betaald abonnement aanhangen, maar besparend voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat gaat dan draadloos naar je oprolbare scherm in je mobieltje waar ook een projector in zit, en naar je PC zelf, natuurlijk. Niet origineel maar zo zal 't gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oh ja, en in de tijdschriften zal ongeveer 't zelfde staan als nu. Gewoon de algemene dingen die mensen interesseren.
Over 50 jaar is het medium veranderd, maar de inhoud nog hetzelfde; roddel, opninies van mensen die het beter weten en zaken die je moet hebben of doen om erbij te horen. Was 50 jaar geleden ook al zo en menselijke behoeften veranderen niet gauw.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"over 50 jaar" -- kijk eens naar voorspellingen die 50 jaar geleden zijn gedaan, en wat daarvan terecht is gekomen. Niet veel, kan ik je vertellen.

Ofwel, het is vrij zinloos iets proberen te zeggen over tijdschriften over 50 jaar.

Ander voorbeeld: hoeveel economen blijken achteraf de economische ontwikkelingen te hebben voorspeld? Dan heb ik het niet alleen over de huidige crisis, maar in algemene zin. Elke economische voorspelling die meer dan een jaar in de toekomst kijkt, is puur gokwerk. Een enkeling zal het goed hebben ja, maar da's meer geluk dan wijsheid.

De beste economische voorspelling is "als het nu x% beter/slechter gaat dan een maand geleden, gaat het volgende maand x% beter/slechter dan nu".

En dat noemt zich dan nog wetenschap.... Dus iets zinnigs zeggen over een tijdschrift, of het equivalent daarvan, over 50 jaar - tja.

Aan de andere kant, het is wel een leuk onderwerp. Maar dan wel als, tja, hoe zal ik het zeggen - "borrelpraat" is niet het juiste woord. Het is vooral wat in het Duits "unterhaltsam" wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Maar aan de andere kant, ik stel deze vraag om maar gewoon er eens bij stil te staan. En evt. met een leuk, orgineel antwoord te komen. Ik denk zelf persoonlijk namelijk dat er weinig zal veranderen. Zoals Cocon ook al aangaf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep, is inderdaad wel leuk voor een ontspannend gesprekje op de late avond.
technisch niet meer op papier, maar op brainchip via bluetooth en geprojecteerd op om het even welke vlakke wand. In het MIT bestaat al een prototype versie van Pati Maes. Inhoudelijk denk ik dat we naar ver doorgedreven duidingsmagazines gaan. Wat niet belet dat de people press zijn aandeel zal blijven behouden. Gossip is van des mensens .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je het dan via internet leest, of hoe we het netwerk dan noemen. Dat zal veel makkelijker toegankelijk zijn, namelijk van overal. Niet in Internet Explorer, maar via een programma op een nog niet ontwikkeld device.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan is tijdschrift iets wat ze ooit in de oudheid gebruikten om zogenaamd nieuws te verspreiden, meer niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo heel veel zal er niet veranderd zijn, ik denk dat mensen
wel behoefte houden aan iets 'tastbaars'.

misschien wel op eetpapier!