Hoe schrijf je een goeie review?

Ik moet voor school een review schrijven voor een film/game/programma (ikzelf doe het over een game natuurlijk). Maar hoe schrijf je nou het best een goeie review? Ik heb wel eens wat meer reviews geschreven. Maar heb ook aan mensen laten lezen en weet dat dat niet heel goed was. En hulp kan nooit kwaad :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Kritisch naar het spel kijken is heel belangrijk.Je kunt wel gaan roepen wat een tof spel het is maar daar heeft niemand behalve jijzelf wat aan.Je noemt de goede en slechte kanten op:Hoe is de besturing,kun je het lang spelen,met meerdere personen bespeelbaar,etc.

Je kunt er ook wat een verhaal omheenbouwen a la power unlimited.Hoe je het spel hebt gekregen en wat je verwachtigen waren.Hoe je hem in de console duwt(klinkt vreemd maar ik probeer te zeggen dat je op een wat ludieke manier je gang van zaken oet beschrijven ,dat maakt het leuk om te lezen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je tips. Vertellen over mijn verwachtingen had ik nog niet aan gedacht.
Bij een review beschrijf je eerst wat er beloofd wordt.
Eventueel ook wat je verwachtingen ervan zijn.
Dan beschrijf je wat er vertoond wordt. En hoe het op je overkomt.
En dan leg je voorzichtig het verschil tussen die dingen uit.
Wat heeft je verrast? Wat viel ontzettend mee? Wat viel tegen?
Zo kan iedereen jouw ervaringen koppelen aan je verwachtingen, en er daardoor een zelfstandig oordeel over vormen.
De reviewer is immer ook maar een mens met een beperkt oordeel, en moet ruimte laten aan de lezer voor zijn/haar eigen oordeel.