Waarom staan er op damesbladen altijd dames afgebeeld?

Op herenmagazines staan meestal autos of naakte dames,waarom bij damesbladen geen heren op de cover dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

omdat er dames mode en meiden tips in staan 'schoonheid'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat willen mannen graag waardoor ze een blad kopen? Juist.. Vele mannen voelen zich aangetrokken tot bladen met daarop zo'n voorkant.

Vrouwen willen zich liever kunnen identificeren met een blad. Dit zal dan ook een reden zijn om geen halfnaakte mannen op de voorkant te zetten. Ze voelen zich niet verbonden tot de voorkant en dus leidt dit niet tot aankoop.

Het ligt er ook aan wat voor lezersdoelgroep een blaf heeft. Elk blad geeft zichzelf een ik-persoon. Wie is de lezer, hoe ziet die lezer er uit en wat wil die lezer zien?Als de lezer zich wil jkunnen identificeren met het blad krijg je dus geen halfnaakte mannen. En dan vooral niet bij de libelle of margriet lezer. Google er maar eens op.. Je kan dan precies zien wie de 'libellevrouw' is. En dan vindt je dus ook niet heren als hoofdintresse.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat mannen verder kijken dan hun eigen kringetje,staan op mannenbladen auto`s,vrouwen,en andere uitdagende dingen.
vrouwen zijn,volgens de bladenmakers dus, blijkbaar alleen maar geïnteresseerd in evenbeelden van zichzelf en mooiere uitgaven daarvan.volgens de uitgevers van deze bladen willen vrouwen alleen maar mooie blonde/bruine enz. spiegels van zichzelf voorgeschoteld krijgen.hoewel ik het daar absoluut niet mee eens ben,geven de verkoopcijfers van hun bladen aan dat ze zo door moeten gaan.