Welk grats programma kan ik gebruiken om een tijdschrift te maken?

Ik zoek een gratis programma voor Windows waarmee ik een tijdschrift kan ontwerpen en (eventueel) zelf kan printen. Ik wil graag ruime mogelijkheden en dus ook zelf layouts kunnen ontwerpen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik kan geen publisher, omdat ik heb pakket van microsoft office niet heb. Dit is dus geen optie, helaas.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Als op jouw computer het Microsoft Officepakket staat, dan heb je dat programma al in huis. Dat heet namelijk Publisher. Kant en klaar geschikt om een tijdschrift mee te maken.
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Office/Publisher is niet gratis.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, maar als je het al hébt dan hoef je er dus niks meer voor te betalen. De kans dat de vraagsteller het pakket heeft is redelijk groot. Vaak weten mensen niet wat er behalve Word en Excel nog meer in zit!
bamibal
11 jaar geleden
Met die laatste zin heb je helemaal. Maar iets dat je al betaald hebt gratis noemen, klopt niet.
bamibal
11 jaar geleden
helemaal gelijk, bedoelde ik.
Met Office kan je via Word/publisher het altijd proberen. Dit zijn goede programma's.

Op internet heb je ook veel gratis programma's, maar die weet ik niet direct uit m'n hoofd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Office is trouwens inderdaad niet gratis, maar bij de meeste computers hedendaags al geinstalleerd. En dus in feite gratis. Vandaar dat ik deze er toch bijzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Office is niet gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mijn toevoeging aan mn antwoord.
Scribus is een mooi en gratis (open source) alternatief voor professionele DTP-pakketten als Adobe InDesign.