Hij heeft in ieder geval een zus die Dora heet beter bekend als oma duck. Geen idee of hij meer zussen heeft. De nichtjes van Katrien heten in ieder geval Lizzy ,Juultje en Babetje.(Mocht je die bedoelen) En volgens Ducktales is mevrouw Baktaart hun oma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dagobert duck heeft maar 1 tweelingzus: Dumbella Duck
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Dumbella is de zus van Donald
Volgens de Duck-stamboom bedacht door Carl Barks, waar Don Rosa later zijn verhalen op baseerde, heeft Dagobert twee zussen: Hortensia en Doortje. Volgens Don Rosa is Doortje getrouwd met Otto van Drakenstein, maar hij kreeg van de uitgever geen toestemming om dat op de stamboom te publiceren. Hortensia trouwt met een zekere Woerd Snater Duck die de zoon is van Oma Duck. Uit dit huwelijk worden Donald en Dumbella Duck geboren. Dumbella is weer de moeder van Kwik, Kwek en Kwak Duck. Andere familieleden zijn z'n ooms Angus 'Wedje' McDuck en Jacob McDuck die broers zijn van Fergus McDuck, zijn vader. Dagobert & Doortje zijn de laatst levende leden van de McDuck clan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagobert_Duck#Familie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de Duck-stamboom bedacht door Carl Barks, waar Don Rosa later zijn verhalen op baseerde, heeft Dagobert twee zussen: Hortensia en Doortje. Volgens Don Rosa is Doortje getrouwd met Otto van Drakenstein, maar hij kreeg van de uitgever geen toestemming om dat op de stamboom te publiceren. Hortensia trouwt met een zekere Woerd Snater Duck die de zoon is van Oma Duck. Uit dit huwelijk worden Donald en Dumbella Duck geboren. Dumbella is weer de moeder van Kwik, Kwek en Kwak Duck. Andere familieleden zijn z'n ooms Angus 'Wedje' McDuck en Jacob McDuck die broers zijn van Fergus McDuck, zijn vader. Dagobert & Doortje zijn de laatst levende leden van de McDuck clan.

Andere auteurs hebben het echter niet altijd even nauw genomen met deze stamboom, en zelf hun draai gegeven aan Dagoberts familie. Zo zijn er tal van verhalen waarin Oma Duck de zus is van Dagobert. Volgens DD Minipocket 4 heeft Dagobert een oom Schraalhans McDuck die hem leert zuinig te zijn. Volgens de schrijver en tekenaar William van Horn heeft Dagobert ook een halfbroer: Oom Heisa, ook wel Hannes Doorslaper genoemd. In het verhaal 'Oom Dagoberts grote geheim' doet Dagobert dat geheim voor het eerst uit de doeken aan zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak. Inmiddels heeft Van Horn ook al een verhaal gemaakt waarin dit geheim uitkomt, maar dat is tot op heden niet in Nederland gepubliceerd. Volgens de Italiaanse tekenaar Romano Scarpa heeft Dagobert nog een tweede halfboer, Gideon McDuck.

De aanbidster van Dagobert Duck is Gitta Gans (of Brigitta Gans), die voornamelijk in Italiaanse strips voorkomt, in Nederland komt ze voor in de Donald Duck Pocketreeksen. De enige vrouw waar Dagobert zelf een zwak voor heeft is Goldie Glittergoud (ook Knappe Kitty genoemd) uit Klondike.
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Waarom een min? Hoe uitgebreid wil je het nog hebben?
Amadea
12 jaar geleden
Wanneer je hetzelfde antwoord geeft als de vorige beantwoorder al deed heeft het geen nut meer, al plak je er nog een kilometer tekst (die niet gevraagd wordt) achteraan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het perongeluk tegelijk doet is een min toch niet nodig
MissBiggie
12 jaar geleden
Toen ik begon met beantwoorden van de vraag, stond er nog niets. Het kan gebeuren dat er dezelfde antwoorden komen in korte tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze op hetzelfde tijdstip aan het typen waren alleen was C4th eerder klaar (wat Missbiggie natuurlijk net als wij niet kon zien, pas toen ze haar antwoord verzonden had). Ik geef hier dus ook een + ter compensatie
MissBiggie
12 jaar geleden
Dat bedoel ik nelly
Amadea
12 jaar geleden
Toch (weet ik uit eigen ondervinding) is het wel beter om het dubbele antwoord te verwijderen want er komen toch steeds meer minnen op.
MissBiggie
12 jaar geleden
Ik zal nooit minnen bij een dubbel antwoord. Ik min zelfs nooit ...
Amadea
12 jaar geleden
Hé, Dubossies, dan moet je die belofte wel nakomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Amadea, vergeten, bah wat slordig van mij :-) Bedankt voor herinnering ;-)
MissBiggie
12 jaar geleden
Dank je dubossies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De moderator brengt zo wel 5 punten in mindering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oh wat kinderachtig, meteen melden bij moderatieteam...voor enkele seconden verschil! Ik onthou het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kalm kalm iedereen. Als je de vraag heel precies en letterlijk wilt beantwoorden dan heeft tot nu toe niemand het nog goed. Want hij had er dus 2 Met de nadruk op had! Want Doortje leeft nog en Hortensia is overleden. (Als je tenmiste uitgaat van de stamboom want er zijn dus wel meerdere varianten in omloop qua zussen van hem) Dus heeft hij er nu nog maar eentje En dat is dan kennelijk Doortje. ( ik dacht ook dat Dora en Doortje een en dezelfde eend was. Schijnt ook al niet zo te zijn)
Amadea
12 jaar geleden
Nou maak jij een ernstige redenatiefout, Sarakim. En heb je daar ook iedereen een minduim voor gegeven? Ga je zitten schamen! Een overleden zus draagt nog steeds dezelfde naam als toen ze nog leefde. Zo iemand verdwijnt niet uit de familie! Zo is het bij mensen, en dat geldt dus ook voor fantasiedieren die leven alsof ze mensen zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea waar slaat dat nou dan weer op?
Als je even had gegoogled dan had je daar ook zelf achter kunnen komen.Want zoals je aan je antwoorden wel kunt merken staat het gewoon op het internet. De ene keer heeft ie 2 zussen Hortensia en Doortje de andere keer heeft ie er eentje oma duck.