wat ZIJN Bert en Ernie (geen mensen als je naar de kleur van hun huid kijkt) maar wat WEL?

dus waar zijn ze op gebasseerd? mensen ,een soort dieren...? wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
8.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die heel multiculti geen menselijke kleur mochten hebben.
Maar wat is nou eigenlijk je vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag staat hierboven....goed lezen....je komt er wel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval staat voor jou het antwoord al vast ;-)

Het beste antwoord

Ernie was gebaseerd op een sinaasappel
Bert was gebaseerd op een banaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ze doen mij altijd aan fruit denken.. Sinaasappel en banaan. Maar dat zullen de makers zeker niet bedoeld hebben..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zijn daar wel op gebaseerd.
jim henson heeft ze overigens bedacht/verzonnen/gecreëerd
de maker van de muppets.
het zijn simpel gezegd gewoon muppets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry ik las net over je antwoord heen.
je hebt wel gelijk knap dat je dat zo gezien hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig, mijn dochter van drie noemt ze altijd het 'sinaasappelhoofd' en het 'bananenhoofd'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ I am back
dat lijkt me dan wel een positieve ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
joh? maar wat voor een soort figuren (behalve poppen) moeten ze uitbeelden? dier mens, ...wat???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij dan gewoon mensen. Zeg maar net zoals in The Simpsons. Die zijn toch ook geel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongelooflijk!
hoe kan je de simpsons nou weer met sesamstraat vergelijken?
Poppen, ofwel Muppets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt dit eigenlijk een vrij onzinnige vraag.Een ieder kan zien dat het poppen zijn,wat bedoel je nu eigenlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan alleen maar zeggen dat het poppen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt zijn het oo,anders zou het niet goed gesteld met ze zijn maar WAAR zijn ze op gebaseerd??????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bert en Ernie moeten mensen uitbeelden,dus daar zijn ze op gebaseerd.
Lastige vraag. Ze zijn gebaseerd op knuffeldieren en elke knuffel is heeft zijn eigen, door peuters te begrijpen, karaktertrekken/eigenschappen/eigenaardigheden en speelt bepaalde, voor peuters herkenbare rollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kermit is een pop die gebaseerd is op een kikker, en Bert en Ernie zijn toch duidelijk poppen die gebaseerd is op de mens! Iets anders kan je er echt niet van maken. Je kan je nog wel afvragen wat ze nou precies van elkaar zijn: vrienden, minnaars, familie??? We zullen het nooit weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel: http://www.goeievraag.nl/vraag/bert-ernie.9312
Gemaakt voor kinderen. Hun fantasie is nog grenzeloos, zij zullen zich nooit afvragen wat Bert en Ernie zijn, ze zijn gewoon Bert en Ernie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad..
ze zijn gebaseerd op een sinasappel en een banaan.
verder zijn het poppen met een andere kleur dan de mens en het kind dat kijkt zodat het leert met meerdere kleuren om te kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn vrienden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
???? dat is weer een heel andere vraag..(ze zijn trouwens room mates) ...ik vroeg niet wat het van ELKAAR waren (dat was mijn vraag hiervoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zijn het fantasiepoppen... en volgens mij zijn ze meer dan roommates; http://www.youtube.com/watch?v=QF_yHHzwLq8