Kennen jullie nog meer kinderprogrammagimmicks?

Meneer de Uil deed aan het einde van de Fabeltjeskrant nadat hij zelf zijn oogjes toe had gedaan, altijd nog even één oog open. Een soort omgekeerde knipoog: dicht-open-dicht. Maar héél soms gaf hij een echte knipoog (open-dicht-open), die door mij als kind met het nodige enthousiasme werd ontvangen.

Precies zoiets bij de Tiktak-eindtune: de zon komt op, de zon gaat onder, deurtjes gaan open en er komen schaapjes tevoorschijn. Bijna nooit, maar toch heel soms kwam er aan het eind van het rijtje een hond! Ook goed voor een hoera-moment!

Kennen jullie meer van dit soort "kinderprogrammagimmicks"? Of wellicht een variant bij een programma voor volwassenen? Wordt het principe ook in nieuwe programma's gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Bij de Sprookjesboom aan het einde hoor je de ene keer de wolf huilen, een andere keer vliegt de heks met een bezemsteel over. Iedere keer weer een verrassing.

Toegevoegd na 56 seconden:
En de muppetshow. Aan het einde van de begin tune, dat mannetje met de saxofoon. Iedere keer komt er iets anders uit zijn instrument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

telt de intro van de simpsons? elke keer anders, en vaak grappig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen deed hij dit..... en alles stond stil
tita tovenaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaa, de knip knap.. knee. *plop* (het ploppen van zn vinger in zn mond op het eind,)...gebeurde altijd maar was altijd weer en verrassing als het gebeurde..;-)

http://www.youtube.com/watch?v=iCs87Wru6ek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
teletubbies teletubbies hee hallo