Waarom zit er in de jury van The voice of Holland geen enkel jurylid dat veel weet van stemtechniek?

Lijkt mij een meerwaarde, dat je net als bij Idols, the X-factor etc. een vocalcoach hebt die ook op het technische vlak kandidaten bij kan staan. Al is het alleen maar om ervoor te zorgen dat kandidaten gezond hun nieuwe beroep uit gaan oefenen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Omdat 'the voice of Holland' slechts bedoeld is om zoveel mogelijk kijkers te trekken.
Het is verder volslagen onbelangrijk dat er werkelijk naar stembeheersing en techniek word gekeken.

Mensen die echt van zingen hun beroep willen maken, zijn bij een goede opleiding, coach en pedagoog heel wat beter af dan bij dergelijke programma's.

Kortom: Het enige doel van de kandidaten voor dit soort programma's is: Beroemd worden!
En de rest is bijzaak.
Daarom is aandacht voor proffesionaliteit niet interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nick en simon en jeroen van de boom zijn zangers, ik denk dat zij wel wat weten van stemtechnieken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar baseer je dat op? Roel van Velzen, Angela Groothuizen, en Nick en Simon, weten zeer veel van stemtechniek! Misschien Jeroen van der Boom ook wel; vind het moeilijk een oordeel over hem uit te spreken omdat ik hem niet zo goed ken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn zangers.
Ik denk wel dat ze zangles hebben gehad.
In elk geval weten ze wel te doseren, uithalen en andere dingen
De coaches gaan ze begeleiden met hun eigen team, daar zal vast wel een goede vocalcoach bij zitten per team.

Dat komt wel goed.

Oordelen of iemand super goed kan zingen of niet dat kan de jury ook wel zonder dat ze gespecialiseerd zijn als vocalcoach
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zouden ze dat doen. Als een jurylid echt inhoudelijk commentaar levert zappen de meeste kijkers van dit soort programma's weg want dan moeten zelf ook gaan nadenken en dat is te moeilijk. Je kan beter een leeghoofd hebben die de meeste vulgaire, domme en grove dingen zegt dat levert ten minste kijkers op en dat begrijpen de meeste kijkers ten minste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het net als skusme, een niet zo interessant programma. Het is commerciele bocht, waar de jury gewoon ingestonken is. Zij hebben alle vier wel wat kijk op zangtechniek, omdat ze zelf ook zanglessen hebben.
Of ze zangpedagogisch geschoold zijn, betwijfel ik.

Het is verder commerciele rotzooi, net als de andere in die soort, waar mensen zich voor laten misbruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 'jury' is nergens ingestonken hoor, die doen alleen maar mee voor een vet salaris. Bovendien is hun kop weer eens op de buis zonder dat ze daadwerkelijk iets behoorlijks presteren.
Voor de jury een win-win situatie dus.
Ik vind al deze programma's zoals X-factor, Idols, The voice of Holland, Holland got talent, Popstars allemaal onzin! .. Grootte oplichters met dat bellen en dan stemmen op wie je leuk vind. Commerciële bocht zoals hierboven al genoemd is.

Ze moeten gewoon kappen met die programma's maken vooral omdat al die juryleden toch geen enkel verstand hebben .. sommige zoals Gordon of Marc-Marie hebben over het algemeen toch al weinig verstand laat staan dat ze mensen moeten beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo vind je dat marc-marie en gordon er weinig verstand van hebben?
T zijn allebbei zangers