Met digitale TV heb je meer zenders dan analoog. Kan ik die met een 'normale' videorecorder opnemen?

Ik zou denken van niet omdat die extra zender zich allemaal achter 1 av kanaal bevinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tuurlijk. Je kunt gewoon je videorecorder aansluiten op de video-out van je TV of op de RF--out van je decoder. Alleen neem je altijd hetzelfde kanaal op als je naar kijkt.

Nee, kan niet maar wel eenvoudig via een kleine omweg. Ingeval je een UPC box hebt open je deze en je haalt de schijf er uit en sluit deze aan op je computer. Na het kopieren plaats je de schijf weer terug. Bij de Ziggo box weet ik het niet zeker maar zal wel hetzelfde werken.

Ik heb gewoon een aparte digitale decorder die aangesloten is met de scart op mij harddisk recorder. Als ik de decorder op het kanaal zet dat ik wil opnemen en de HD recorder op de line ingang neem ik gewoon op. Dit zou in principe ook moeten kunnen met een gewone videorecorder. Tv kijken doe ik met de CI+ in de TV.

Normaal heeft u 2 scart uitgangen op uw box. Eentje voor uw TV en eentje voor uw recorder. Beiden kunnen alle programma's inladen zodat u kunt kijken naar bv kanaal 1 terwijl u kanaal 2 opneemt. Zie link, hier in dit geval op pagina 7. Het is wel van Telenet Belgie maar is wel een goed voorbeeld van een klassieke aansluiting.

Bronnen:
http://klantenservice.telenet.be/sites/def...

Scartkabel van ontvanger naar videorecorder, en scartkabel van videorecorder naar tv. Als je op je video dan scart als bron selecteert, kan je opnemen wat je op tv in beeld hebt. Als je dan digitaal naar een andere zender overschakelt, neem je wel die andere zender op natuurlijk.,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100