mijn beeld (tv ) loopt als een soort half pipe wat doe ik hieraan lees beschrijving

het beeld van mijn tv loopt als een soort tunnel rechte lijnen zijn hierdoor krom
ik heb alle knopjes op de tv al geprobeerd en ook alles op de digitenne
wat kan ik hieraan doen
en ja het beeld heeft eerst wel goed gelopen ik heb de digitenne 1x ergens anders op aangesloten gehad ( andere tv ) en sinds dien is t kut

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Zoals hierboven ook gemeld is is het waarschijnlijk een grote beeldbuis met een elektronen kanon erin (wat niet zo spannend is als het klinkt).

Tijdelijke oplossing? Zet de tv eens een tijdje ondersteboven. Klinkt heel raar maar kan wel werken.

En verder eens zoeken naar een nieuwe tv, dit is nauwelijks te repareren en kost dus veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kijk eens of je nog gewoon een dvd kan afspelen buiten de digitenne om dus rechtstreeks op tv. Anders ben ik bang dat de tv bezig is de laatste beelden te tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je toevallig niet net geschoven met spullen in de kamer. Het beeld kan ook zo vervormen door aanwezigheid van (magnetische) speakers..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij magnetischevelden krijg je nooit een synchrone vervorming, maar altijd een zeer onevenwichtige vervorming!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mogelijk als de speakers keurig aan weerszijde van de tv staan. Dan krijg je een soort trechtervormige vervorming.
Ben bang dat je nieuwe Flatscreen moet gaan aanschaffen, met HDMi, Digital out en heel veel extra's meer. Vervelend ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is altijd de informatie zo summier? Waarschijnlijk is het nog een TV met ouderwetse beeldbuis! Het beeld wordt hier d.m.v. een elektrode kanon, van uit het kleine "tuutje"aan de achterkant, op een fluorescerende laag aan de voorkant geschreven. D.m.v. een afbuigunit (Y-juk), welke aan de achterkant om de beeldbuis zit, wordt deze elektronenstraal afgebogen waardoor er dan een beeld wordt geschreven. Naar alle waarschijnlijkheid zit hier de fout, en in 99 v.d. 100 keer zullen de kosten dan te hoog worden om dit te repareren. Orienteer je maar vast op een flatscreen (zijn inmiddels niet zo gek duur meer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig geld: Via Marktplaats eentje voor weinig kopen;
Veel geld: LED-TV met Internet TV evt zelfs 3D. 55 inch Samsung voor € 2200
Maar zeker: Groot vuil bellen voor deze TV.