Als je een televisieprogramma opneemt, telt dit dan ook als kijkcijfer?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
3.4K

Antwoorden (12)

Dat telt zelfs dubbel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je opneemt en in het panel van zo'n 9000 mensen zit die moeten aangeven wat ze kijken wel.

Dan telt opnemen namelijk ook als kijken, tenzij je iets anders kijkt, want dan telt dat.
Je kunt maar een antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijkcijfers worden niet bepaald door als jij televisie kijkt. Kijkcijfers worden bepaald aan de hand van een steekproef. Sommige mensen hebben thuis een kastje die gegevens over het kijkgedrag bijhouden. Ik neem aan dat je niet zo'n kastje hebt maar stel dat dit wel zo is dan kan dat niet zien of je iets opneemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Kijkcijfers worden bepaald door een kleine groep mensen uit verschillende lagen van de bevolking die thuis een kijkcijfer-kastje hebben staan. Aan de hand van deze gegevens worden de kijkcijfer statistieken bepaald. Het opnemen van een TV-programma heeft hier geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals velen denken is er een selekte club die meewerkt aan het kijkcijfer onderzoek (dus niet elk huishouden). Mensen die meewerken aan het kijkcijfer onderzoek krijgen een kastje bij de tv geplaatst die doorgeeft welk kanaal er gekeken wordt, daarbij werkt de videorecorder ook! kijkcijfers zijn dus een schatting en geen realistische cijfers
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Er staat zo'n 2200 kastjes bij families in Nederland thuis die registreren wat iemand kijkt, met hoeveel personen, man/vrouw, opleiding etc.

Deze mensen moeten dit uiteraard geheim houden om misbruik te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee kijkcijfers worden bepaald aan de hand van kastjes die sommige mensen uit alle lagen van de bevolking thuis hebben staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Want kijkcijfers worden opgenomen met kastjes. Als jij niet zo'n kastje heb heb je dus pech.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van alle televisieprogramma's die op de Nederlandse zenders worden uitgezonden worden kijkcijfers bijgehouden. Aan de hand van de kijkcijfers kan men zien hoeveel mensen naar een programma of zender kijken en in welke leeftijdscategorie de kijkers zich bevinden. Tevens worden aan de hand van de kijkcijfers van de programma's de kosten voor de reclamespots berekend.

Dit onderzoek wordt uitgevoerd door de bedrijven Intomart GfK en MediaXim in opdracht van de Stichting KijkOnderzoek (SKO). Om dit onderzoek uit te voeren zijn 1245 huishoudens in Nederland (ongeveer 2800 personen) voorzien van apparatuur bij al hun televisies, waarmee geregistreerd wordt wie naar welke zender kijkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
alleen als je en kijkcijferkastje op je camera hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals een persoon eerder al zei: je moet zelf invoeren wat je kijkt en met hoeveel mensen. Dus als jij wilt invoeren dat je het programma opneemt moet je dat zeker doen. Echter als je dat niet doet telt het ook niet mee voor de kijkcijfers.

Het verhaal van de kastjes bij 1245 huizen klopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijkcijfers worden gegeven door een selecte groep Nederlanders met een speciale waarderingsselector thuis. Alles wat ze bekijken kunnen ze een waardering voor geven, dus ook opgenomen programma's. Het is een misvatting dat er live gemeten kan worden hoeveel mensen kijken. Men wil dit wel eens vergelijken met een energiebedrijf die kan meten hoeveel stroom er wordt afgenomen op een bepaald moment. (dat kan wel)