Krijg je door SBS Hart van Nederland betaald voor een interview?

Een vriend van mij ligt in het ziekenhuis vanwege een ongeluk dat hij heeft meegemaakt. Hij wordt straks geinterviewd door Hart van Nederland, heeft iemand nog tips? Bijvoorbeeld; kun je hier een vergoeding voor vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3.6K

Het beste antwoord

In principe krijg je niet betaald voor dit soort interviews. Uit ervaring weet ik dit, doordat ik iemand ken die ook geïnterviewd is voor dit programma. Zij was opgelicht door een webshop die mobiele telefoons verkoopt. Wel kreeg ze door dit interview de aandacht van andere aanbieders van mobiele telefoons en kon ze ergens gratis een telefoon uitzoeken.

SBS werkt dus denk ik volgens het principe, wij doen eigenlijk iets voor jou als we je interviewen. Jij krijgt 'onze zendtijd'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor dit soort interviews wordt meestal niet betaald. Wel kun je een onkostenvergoeding krijgen, maar aangezien SBS naar hém toekomt, zullen er geen kosten gemaakt zijn.

Bovendien is de afspraak al gemaakt. Als hij er geld voor had willen hebben, had hij dat eerder moeten aangeven.
bamibal
12 jaar geleden
Nou, dat denk ik toch niet. Over het algemeen staan mensen in de rij om even op tv te mogen, dus als iemand die verder niet beroemd of "belangrijk" is, geld gaat vragen, dan gaan ze wel naar een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan inderdaad wel en vergoeding krijgen voor een interview. Het is echter wel netjes als je over een dergelijke vergoeding afspraken maakt voordat je akkoord gaat met een interview.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee een interview word niet betaald. dat is alleen in flodder en new kids turbo.
hvnl heeft mij 2x geinterviewt en ze bedanken je en gaan weer. vaak is het niet eens zeker of het item word uitgezonden. dus nee je krijgt er niets voor.