Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het geluid van de SBS-zenders altijd veel harder dan bijv. RTL of de publieke zenders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend ja, ik heb net een nieuwe tv en die kun je zelfs zo instellen dat ie bij het zappen een gelijk geluidsniveau aanhoudt, dus kennelijk ergert het meer mensen ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat dat bijdraagt aan hun identiteit van schreeuwerige zender.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geheel mee eens +

Andere antwoorden (4)

Het publiek van SBS is vaker slechthorend(ouder).

Toegevoegd na 7 uur:
Uit onderzoek is gebleken dat de kijkers van SBS gemiddeld wat ouder zijn. Wie mij heeft gemind, heeft een heel ander gevoel voor humor dan ik. Het zij zo. Er zijn veel erger dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geluidssterkte wordt ingesteld bij de zender zelf, en zo zal elke zender een aangepaste geluidssterkte hebben.

Zo had de NOS het geluid van het stadion verminderd bij het WK.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je aandacht te krijgen.

Er zijn geen duidelijke afspraken over. Als het je heel erg stoort moet je op zoek naar een TV met pretuning van het geuid: Je kan moderene TV's soms instellen op een bepaald geluidsnivo. Die stabiliseren het signaal voor het naar de speaker gaat, en jij hebt constrant geluid sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft met de attentiewaarde te maken. Reclame moet gehoord worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding