Reclame vrije tv, hoe duur zou dat kunnen kosten?

Stel dat je zou kunnen betalen voor tv zonder reclame, hoeveel zou dat kunnen kosten?

Ongeacht het feit dat jouw programmering dan anders is dan die van andere gebruikers met wel reclame.

Een provider die zendt reclame uit om geld te verdienen. Als zy reclane vrye tv aanbieden, dan verliezen zy geld op reclames. Met kans op verlies van mensen die reclames via de provider willen uitzenden.

Dit geld willen ze natuurlijk terugverdienen. Hoeveel zou reclame vrye tv extra kunnen kosten?

Voor de mods: dit valt te beantwoorden dmv gebruik van marktcijfers. Kosten per reclame per persoon en aantal gebruikers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'duur kosten' oei, contaminatie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik ook wel willen weten GOEIEVRAAG
ronron1212
12 jaar geleden
Dat is niet zo makkelijk uit te rekenen omdat je hierbij heel veel gegevens moet hebben. Kosten en omzet gegeven. Per productie en de zendtijdkosten

Antwoorden (1)

MIsschien een heel voor de hand liggend antwoord maar zulke zenders zijn er al wel kijk naar FILM1 of eredivisie live.

Maar een zender als RTL 4 zou een stuk duurder zijn

Formats
Personeel
Distributie
Locatie
Vastgoed
Apparatuur

Al die kosten moet je dan per programma door de kijkcijfers delen en dan een basis bedrag berekenen

De inkomsten die je mis loopt door reclame kan ook verschillen met hoe goed je programma word bekeken.

Op dit moment kan je onmogelijk een bedrag berekenen die realistisch is tenzij je een zeer uitgebreid onderzoek doet en inzicht heb in de boekhouding van huidige tv stations

Toegevoegd na 5 minuten:
Of bel de BBC en vraag hoe hun het doen :) maar deze is door de staat gefinancierd hun krijgen 12 miljoen per maand dit zou je dan door de huishouden moeten delen in Engeland 22 miljoen. is dus 0.5 cent per maand :)

Toegevoegd na 3 uur:
0.5 is 0.50 euro