Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek naar een TV programma over geschiedenis gemaakt door vader en zoon?

Jaren geleden werd er op televisie een serie geschiedenis serie uitgezonden gemaakt door eenhistoricus/schrijver en zijn zoon(s). ik zoek de titel

Antoni
7 maanden geleden
@Bert_Pit, in welk jaar was dat ongeveer? 'Jaren geleden' is wel heel vaag!
Antoni
7 maanden geleden
@Bert_Pit, 'geschiedenis' is ook een heel ruim begrip. Weet je misschien nog een of meer onderwerpen die in het programma voorkwamen? Welke? En was het een Nederlands/Vlaams programma of een buitenlands programma? Welke taal werd er gesproken? En welke omroep zond het uit, als je dat nog weet?
Bert_Pit
7 maanden geleden
Het was een Nederlandse historicus ik schat 15/20 jaar geleden. De zoon(s) war circa 40 jaar en de vader circa 70. Ik herinner me een aflevering over het rampjaar 1672. Vaderlandse geschiedenis dus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

De Gouden Eeuw (2012-2013)? Werd uitgezonden op NPO 2. Gepresenteerd door Hans Goedkoop. De laatste aflevering ging over het Rampjaar 1672.
https://www.moviemeter.nl/series//series/season/7737
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Amadea
7 maanden geleden
Dat is 10 jaar later dan gevraagd en er is geen zoon met vader die presenteren.
https://www.bnnvara.nl/artikelen/in-de-ban-van-goed-en-fout-het-was-geen-geheim-maar-wel-een-verborgen-geschiedenis-die-mijn-familie-verscheurde
?
Anders kijken op de site NPO start, daar is veel te vinden over wat aan je beschrijving voldoet
(Lees meer...)
7 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing