Krijg je als verleider in Temptation Island nu wel of niet betaald voor je deelname?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
3.5K
SimonV
6 jaar geleden
Nee, je krijgt niet betaald. Wel een gratis vakantie in Thailand. https://www.flaironline.nl/liefdeenrelatie/krijg-je-als-temptation-island-verleider-nu-wel-niet-betaald-voor-je-deelname/

Het beste antwoord

Het contract van de deelnemers van Temptation Island is gelekt (zie bron). Antwoord op je vraag: Zowel de verleiders als de koppels krijgen niet betaald voor hun deelname.

Ze doen dus echt alleen mee voor een gratis vakantie, de mogelijke volgers (Instagram/SnapChat/etc) die ze erbij kunnen krijgen en de schnabbels (optredens in clubs) na het programma. Daarnaast heeft de productie het recht om merchandise te maken van de kandidaten. Ook daar krijgen de deelnemers geen geld voor.

Wat ook opvallend is aan het contract, is dat alle vragen in het programma eerlijk moeten worden beantwoord. Wat de geestelijke toestand van een kandidaat ook is. Toch kan het voorkomen dat een kandidaat een vraag niet wil beantwoorden omdat het te emotioneel is of het te ver gaat.

Vreemd is ook dat de deelnemers van het razend populaire programma twee jaar lang niet mogen vloggen. Terwijl, als we kijken naar deelnemers zoals Lisa Samantha, Maxime, Zwanetta en Alex Maas, vloggen een grote rol speelt. Social media is sowieso erg belangrijk voor de Temptation-sterren. Maar deze accounts, die overigens speciaal voor het programma worden gemaakt, mogen zomaar gedeactiveerd worden als de producent hierom vraagt. Daarnaast moeten alle berichten overlegd worden met de producent.

Bovendien is er voor, tijdens en na het programma een psycholoog beschikbaar voor hulp en/of advies. Deze psycholoog kan altijd beslissen of een kandidaat wel of niet in staat is om voor de camera te verschijnen. Zijn advies gaat altijd boven contractuele afspraken. Contracten worden elk seizoen onder de loep genomen en indien nodig aangepast zodat ze aansluiten bij de veranderingen in de media. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkelingen in social media en de impact daarvan op de betrokken partijen.