hoe werkt de puntentelling bij het programma Lingo?

want dat word er niet verteld.

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
4.8K

Het beste antwoord

- €25 per goed geraden woord
- €100 per gevormd Lingo
- €70 per 10-letterwoord, naarmate de tijd vordert staan meer letters op de juiste plaats en vermindert het te winnen bedrag met €10 per letter.
- Bij een goed uitgevoerde kraak verdubbelt het totaalbedrag van het team dat de kraak inzet. Is het vervolgens fout dan wordt het totaalbedrag van het team dat de kraak inzet gehalveerd en gaat de beurt terug naar het andere team.
- Bij ieder goed geraden woord komt er €100 bij in de jackpot. Bij 3 groene ballen krijgt het team dat deze pakt, de jackpot mee naar huis en staat de pot weer op €0.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het team dat wint krijgt in ieder geval het samengespeelde bedrag mee naar huis en kan daar in de finale €1000 per geraden woord mee verdient worden. Pakken ze de zilveren bal, dan mogen ze kiezen of ze de helft van het finalebedrag meenemen, of dat ze meer ballen trekken om toch Lingo te krijgen voor het volledige bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je krijgt punten als je het woord goed hebt, maakt niet uit of dat in de 1ste of 5de beurt is.
Je krijgt punten voor het 10-letterwoord, en daar maakt het wel uit dacht ik, hoe sneller, hoe meer punten.
En je krijgt punten bij het halen van lingo, dus 5 ballen op en rij.
En dat is het dan
anneliez
12 jaar geleden
Je krijgt per goed gespeld woord 25 punten. Dan krijg je nog eens 100 punten als je lingo hebt (met die ballen dus), en dan krijg je nog een X aantal punten als je het 10 letterwoord raadt, het begint bij 70 punten, en iedere keer als er een letter bijkomt gaan er 10 punten vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling op het tweede antwoord (ik heb het toen ik het las niet zien staan): bij de rode bal verlies je de beurt.
Als een woord niet wordt geraden in 6 beurten dan komt er een bonusletter bij en mag het andere team wel overleggen wat het woord is.
Het laatste woord raden levert meer punten op en dan doen beide teams mee. Er is wel een volgorde van de deelnemers van elk team waar ze zich aan moeten houden. Er mag ook geen overleg worden gevoerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met het raden van het laatste woord kan het team 40 punten verdienen.