Wat is een C.I SLOT?

Ik wil digitale tv kijken beneden is Ziggo aangesloten nu heb ik alleen kabel. Er kan in mijn tv een C.I SLOT in. Moet dit is toch een soort Smartcard? Kan ik die dan gewoon in een winkel kopen ofzo?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik heb boven dus kabel en beneden is gewoon een kastje in mijn tv kan een CI Slot kaartje in kan ik die gewoon in de winkel kopen we hebben ziggo.

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik heb de tv in het BUITENLAND gekocht in DUITSLAND maakt dat wat uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
10.2K

Het beste antwoord

Dat is een dingetje waarin je een Smart Card kan steken zodat je geen los kastje meer nodig hebt. Je krijgt een Smart Card als je een abonnement afsluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een CI-slot is de gleuf waar je de CI-module in kunt steken.
CI staat voor Common Interface, dat is de aansluiting waarop je smartcards met verschillende decodeer manieren op de TV kunt aansluiten.
De module is de aanpassing tussen de TV en de smartcard zelf, in Nederland zijn twee verschillende soorten CI modules in gebruik: 1 type voor digitale kabel, 1 type voor digitale TV via de ether. (Digitenne)
Als je al een smartcard voor de kabel hebt dan moet je dus een CI-module voor kabel TV kopen om de smartcard rechtstreeks in de TV te kunnen gebruiken.
Op de afbeelding een CI module zonder smartcard.

Toegevoegd na 35 minuten:
Het is niet van belang dat de TV in Duitsland gekocht is, de module zorgt er juist voor dat een kaartje van een specifieke aanbieder aangepast wordt op de aansluiting van de TV, vandaar ook de verschillende modules voor Ziggo en Digitenne.
Als je zowel beneden als boven wilt kunnen kijken dan moet je wel een tweede kaartje op jouw abonnement bij Ziggo aanvragen, anders moet je steeds het ene kaartje van de ontvanger beneden naar de CI-module van de TV boven meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Let wel op, de link bij dit antwoord is naar een CI+ module, en de TV heeft een CI slot (geen CI+ slot).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stom genoeg staat er heel vaak CI slot op een CI+ ondersteunend slot.