Waarom gaan ze nou engelse progamma's bij nickelodeon in het Nederlands nachroniseren?

Van engels leren ze toch? en van de ondertiteling lezen ook!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
3.4K

Het beste antwoord

Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier misschien een niet toepasselijke antwoord op hebben.
Nederland zou meer eigen kinder programma's mogen produceren. Het lijkt wel alsof ze alles nachroniseren. Niet alleen nickelodeon maar meer kinder programma's.
De einige die gemaakt zijn die ik ken zijn: Zand Kasteel, Woezel en Pip, en een paar meer. De rest is gekopieerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De kijkers van Nickeldeon zijn meestal nog niet zo oud.
Voor die jonge kijkertjes is nasynschonisatie beter om te kunnen volgen.
Ondertiteling gaat soieso te snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nickelodeon is gericht op jonge kinderen, zo is het makkelijker te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de avond zijn programma's al iCarly wel in het engels. Dan kijken er meer oudere kinderen na, die al ondertiteling kunnen lezen :) maar als kleinere kinderen ( die nog niet zo lang kunnen lezen en schrijven ) overdag tv kijken zullen ze het denk ik niet berijpen. Ondertiteling gaat best snel en voor hun is het volgens mij best moeilijk om je op het programma en de ondertiteling tegelijkertijd te kunnen concentreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet verkeerd om kleine kinderen eerst de Nederlandse taal goed te laten beheersen, deze programma's worden doorgaans alleen sochtends en dan savonds tot een uur of 5 uitgezonden in t Nederlands...drna is het vaak engelstalig voor de wat oudere doelgroep....

de meeste mensen werken gewoon op die tijdstippen dat NL-gesproken series worden uitgezonden...duss ik zie geen issue ;)