Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaan ze nou engelse progamma's bij nickelodeon in het Nederlands nachroniseren?

Van engels leren ze toch? en van de ondertiteling lezen ook!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier misschien een niet toepasselijke antwoord op hebben.
Nederland zou meer eigen kinder programma's mogen produceren. Het lijkt wel alsof ze alles nachroniseren. Niet alleen nickelodeon maar meer kinder programma's.
De einige die gemaakt zijn die ik ken zijn: Zand Kasteel, Woezel en Pip, en een paar meer. De rest is gekopieerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De kijkers van Nickeldeon zijn meestal nog niet zo oud.
Voor die jonge kijkertjes is nasynschonisatie beter om te kunnen volgen.
Ondertiteling gaat soieso te snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nickelodeon is gericht op jonge kinderen, zo is het makkelijker te begrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de avond zijn programma's al iCarly wel in het engels. Dan kijken er meer oudere kinderen na, die al ondertiteling kunnen lezen :) maar als kleinere kinderen ( die nog niet zo lang kunnen lezen en schrijven ) overdag tv kijken zullen ze het denk ik niet berijpen. Ondertiteling gaat best snel en voor hun is het volgens mij best moeilijk om je op het programma en de ondertiteling tegelijkertijd te kunnen concentreren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet verkeerd om kleine kinderen eerst de Nederlandse taal goed te laten beheersen, deze programma's worden doorgaans alleen sochtends en dan savonds tot een uur of 5 uitgezonden in t Nederlands...drna is het vaak engelstalig voor de wat oudere doelgroep....

de meeste mensen werken gewoon op die tijdstippen dat NL-gesproken series worden uitgezonden...duss ik zie geen issue ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding