Hoe heet de Engelse serie over een rondreizende man die oude fabrieksschoorstenen opblaast?

En is deze nog ergens te bekijken? Uitgezonden eind jaren 80 of begin jaren 90 op de BBC.
Een wat oudere eigenzinnige man die graag een pintje lust, en regelmatig in de clinch ligt met z'n vrouw. Technisch een alleskunner. Blaast oude fabrieksschoorstenen op, redt poesjes die er niet meer af durven, sleutelt aan oude locomotieven.

8 jaar geleden
in: Televisie
1.8K

Het beste antwoord

Fred Dibnah, Steeplejack.

Toegevoegd na 1 minuut:
Staat volledig op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=tBQrcKF5_rA
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Hij staat ook uitgebreid besproken op Wikipedia. De moeite waard! VS eindigt met "Zethierjevraag".
Okee dan: Vond jij hem ook altijd zo leuk om naar te kijken? :-)
Rieneke1
8 jaar geleden
Bordensteker, ik vond 'm helemaal geweldig, ook om z'n liefde voor dieren. jeroentje, bedankt voor het snelle antwoord!