Zit het telefoonteam van Tros Radar echt in de studio te bellen?

Als Antoinette bij het telefoonteam staat, zit iedereen aan de telefoon behalve haar gesprekspartner; dat is best prettig. Je hoort de anderen echter niet, omdat ze bijna niets zeggen. Slechts af en toe mompelen ze een beetje. Iedereen heeft een ouderwetse telefoonhoorn aan het oor en krabbelt met potlood op papier, wat mij niet meer echt van deze tijd lijkt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Pen en papier is wel redelijk reëel, om snel korte punten op te schrijven. Maar inderdaad zo'n hoorn kan arbotechnisch ook niet, en lijkt me niet reëel. Ook is het zo opvallend dat ze altijd standaard zitten te bellen. Tja, ik denk ook dat het in scene gezet/van te voren opgenomen is. Het echte telefoonteam zit gewoon achter de pc met evt. een pen en papier bij de hand en een headset op hun hoofd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb me dit ook wel eens afgevraagt...

Het lijkt me wel dat het telefoonteam voor, tijdens en na de uitzending bereikbaar is. Het lijkt me echter niet reeël dat Tros Radar een live programma is...

Dus dan krijg je dat dit netjes van te voren wordt opgenomen en in elkaar wordt gemonteerd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom ga je niet zelf op onderzoek uit, als publiek bij Tros Radar?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Dat is arbo-technisch ook geen goed idee. Bij voortdurend telefoonverkeer kun je het best een koptelefoon/headset gebruiken.

Wat je op TV ziet is in scene gezet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke vraag, zeg. Nooit eerder bij stilgestaan. Een ouderwetse hoorn en pen en papier lijkt me inderdaad niet van deze tijd. Misschien moeten we de Tros eens vragen wat het nut is van die figuranten, in deze tijden van economische crisis kunnen ze de kosten voor die "telefonisten" vast wel beter gebruiken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt mij van niet omdat ik nog nooit iemand gezien heb in het team dat niet aan het bellen is. Ze zijn altijd wel druk bezig met bellen en aangezien het niet live is, kan ik het me niet voorstellen dat het altijd zo druk is en dat zo veel mensen tegelijk bellen met klachten/ problemen.