Waarom willen de amish in 'return to the amish' van tlc op televisie?

Amish staan er juist bekend om dat ze de moderne wereld op een afstand willen houden en volgens mij ook tegen televisie zijn.

Waarom zouden de amish in de serie 'return to the amish' op televisie willen komen? Wat is hun belang daarbij, mij lijkt immers dan het eigenlijk uit den boze is. Of zouden het geen amish zijn en dat het allemaal in scene is gezet?
Geld lijkt me in ieder geval geen drijfveer voor de amish, want ze leven zeer sober.

Toegevoegd na 4 minuten:
En ik lees net op internet:
,, En op grond van enkele regels bijbeltekst mag een gelaat niet herkenbaar worden afgebeeld - vandaar hun weerstand tegen foto's, film, video en poppen met gezichten.''

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1.8K
Amadea
8 jaar geleden
Daar hebben de Amish zélf toch niks mee van doen? Het zijn acteurs die een bedacht verhaal op het scherm spelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha ben ik nou zo stom Amadea dat het acteurs zijn?
Ik dacht dat het reality tv was
Amadea
8 jaar geleden
Het is - net als de boeken met een "waargebeurd" verhaal - losjes gebaseerd op een gebeurtenis die in werkelijkheid heeft plaatsgevonden. Maar daaromheen is alles erbij gefantaseerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja en het zijn acteurs dus, geen echte amish?
Ik zag natuurlijk wel dat het echt zo'n tlc programma is.
De amish intrigeren mij maar zijn heel moeilijk te doorgronden.
Amadea
8 jaar geleden
Neem bijvoorbeeld Jeremiah Raber. Hij behoort niet meer tot de jongelui maar is 33 jaar oud, heeft 3 kinderen en is gescheiden. Is zijn leven wel begonnen bij de Amish, maar is daar weg sinds hij 18 was. De producenten van de show hebben zijn ex-vrouw zwijggeld betaald...

Het beste antwoord

Goeie vraag. De reden dat deze serie op TV gebracht kan worden is omdat het gemaakt is met acteurs en niet met Amish.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed gevonden