Waarom zien we op de NL TV zo weinig TV series e.d. uit Zuid-Afrika?

Natuurlijk met ondertiteling maar dat hebben de Vlaamse series tegenwoordig ook.
Maar waarom gebeurt dit dan niet? Toch nog een soort boycot?

Bijvoorbeeld:
http://beta.mnet.co.za/fanclub/FanClubArticle.aspx?ClubId=1515&AId=30233

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, waarom zijn er geen Oezbekistaanse series hier? Nog zo'n vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@knarfuz; Delen we met de Oezbeken ook taal, cultuur en historie? Ik dacht het niet!

Het beste antwoord

Hoe sê mens dit? Ek weet werklik nie waarom.

Ik denk dat Nederlanders zich toch wat ongemakkelijk voelen bij de de associatie van Afrikaans en het Apartheids-verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het een hele andere cultuur is. We vinden (hoogst waarschijnlijk) andere dingen leuk om te zien, hebben een ander gevoel voor humor, en andere dingen zijn relevant en actueel.

En zwarte vrouw met een blanke vent in een soap kan daar misschien nog voor veel problemen zorgen terwijl wij er hier niet mee zitten. De cultuur in zuid afrika en die hier staan zo ver van elkaar af dat we naar andere dingen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt nog onvoldoende gekeken door de tv mensen naar dat taalgebied. Er is wel uitwisseling op het gebied van schrijvers en dichter.
En de taal is echt goed te volgen, ook goed leesbaar.
Heel leuk zelfs hoe het 17e eeuwse Nederlands zich heeft ontwikkeld. Er is wel vorig jaar een serie geweest over Zuid Afrika die met behoorlijk wat reclame is aangekondigd. Zelf ben ik na tweemaal afgehaakt.
Maar het is wel interessant.
Meld het eens bij een omroepvereniging!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het toch nog een grote afstand van NL vandaan is vergeleken met België, zodat het sowieso al een stuk moeilijker en duurden wordt om die programma's helemaal in NL uit te zenden. En Zuid-Afrika voelt voor Nederlanders niet echt als een verwant land, in ieder geval minder dan Vlaanderen.