Waarom moesten de utopia inwoners borg betalen?

Ik heb gelezen dat de utopia inwoners verschillend per persoon 2500 tot 25.000 euro moesten betalen. Waarom is dit en wanneer krijgen ze dit weer terug?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
18.4K

Het beste antwoord

De hoogte van de borg is afhankelijk van hun vermogen (0 tot 25.000 euro).
Ze moeten deze betalen om te voorkomen dat ze te gemakkelijk Utopia uit eigen beweging verlaten.
Als ze dit doen, dan raken ze de borg kwijt (tenzij er sprake is van overmacht). Dit bedrag wordt dan aan een goed doel gegeven (Stichting Heppie).

Verlaten ze Utopia op een normale manier (door wegstemmen), dan krijgen ze de borg weer terug.

Toegevoegd na 10 uur:
Andere bronnen melden een minimumborg van € 2500,-.
Commercieel gezien wat onlogisch: het zou betekenen dat een uitstekende kandidaat alleen niet mee mag doen omdat deze geen geld heeft.
http://www.utopiatvshow.nl/wat-de-borg-voor-utopia/
SimonV