Waarom worden de ruimtes waar artiesten na talentenshows gaan zitten een 'green room' genoemd?

Nu bijvoorbeeld bij het songfestival ook, de artiesten zitten te wachten in de green room. Alleen geen groen te bekennen natuurlijk, dus waarom noemen ze dit zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
3.2K

Antwoorden (2)

De oorsprong van de term wordt vaak toegeschreven aan het feit dat dit soort kamers vroeger vaak groen waren.

Aldus de derde zin van de de engelse wikipedia
9 jaar geleden
De term stamt uit de Engelse theaters, al in het jaar 1701. Het was een wachtkamer voor acteurs die niet op het podium hoefden te zijn. Men neemt aan dat een in die tijd heel bekende wachtkamer groen gekleurd was, en dat het daardoor ontstaan is om die kamer groen te noemen.
Amadea