Waarom kijk je nog steeds zwarte balken aan de boven-/onderkant van je breedbeeld televisiebeeld?

Ondanks dat ik breedbeeld televisie heb.
In het begin van breedbeeld het nieuwe gegeven. Omdat films van oorsprong in dit formaat is opgenomen. Je zou geen verlies meer hebben.

Nu heb ik een breedbeeld, heb ik nog steeds balken boven en onder het beeld.
Alsof ze nu nog breder hun films opnemen.

Is er iets veranderd sinds de begintijd van breedbeeld TV.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.4K

Het beste antwoord

Ja, dat heb je goed geredeneerd. Eerst smeren ze ons allemaal 16:9 TV's aan, en dan gaan ze films maken in het formaat van 21:9. Ben je mooi klaar mee.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik weet er alles van..2 weken geleden ,nieuwe tv gekocht,nou ik erger mij kapot aan die balken...zet ik de tv in een andere instelling,b.v auto aanpassen,springt constant het beeld van groot naar zwarte balk,stel ik het in op zoom,dan kun je de ondertitels bijna niet lezen...irriteer mij mateloos aan dat ding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beiden antwoorden hierboven sluit ik me bij aan maar kan je je tv niet op full screen of "juiste formaat" zetten; bij ons helpt dat bij de meeste films nog wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een JVC breedbeeld ik zet hem dan in de zoom funktie op Panoramic dan is het beeld vol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal komen dat de oudere bioscoopfilms die al breedbeeld waren ,als het ware toen breedbeeld ,geschikt zijn gemaakt voor de vierkante tv beeldbuis.Het zijn vierkant formaat films met de breedbeeld film er ingepropt. De balken zitten dus IN de vierkant formaat uitzend banden.
Maar nu we inderdaad allemaal breedbeeld hebben zitten de tv zenders nog steeds met de breedbeeld films ,geschikt gemaakt voor de vierkante tv opgescheept.Ze zullen wel geen zin meer hebben om al die oudere films weer op nieuw om te zetten.Met die nieuwe films en uitzendingen hebben we dat niet breedbeeld is pas een kleine 10 jaar grootscheeps in gevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan zijn dat de film of het progamma van vroeger is bvbeeld fabeltjes krant daar heb je ook van die balken aan de zijkant men had toen nog geen grote tv's dus hoefde ze die zender neit uit te zenden in een grote versie daarom krijg je van die balken naast het beeld wij hebben dat ook alleen bij oude films of progamma's