Bestaat er een set-top box voor de televisie waarmee je uitzendinggemist kan kijken en (eventueel) ook films on demand kan kopen/downloaden?

Ik heb een televisie maar dat is geen smart-tv. Het lijkt me leuk om ook online content te kunnen bekijken van bijvoorbeeld uitzendinggemist, Nederland24, Youtube of on-demand video van bijv. Videolandondemand of t..z. t. Netflix. Bestaat zoiets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Er bestaat een enorme hoeveelheid aan mogelijkheden voor je. Het is wel belangrijk dat je weet of jouw TV over HDMI en anders over Component beschikt. Op onderstaande link kun je lezen hoe je van HDMI naar Component kunt in het geval van een oude TV.

Zoals hierboven genoemd zou je kunnen kiezen voor een standaard Settop Box zoals die door kabelmaatschappijen wordt aangeboden. Voor oudere TV's zijn dit over het algemeen prima upgrades, maar qua beschikbaarheid van apps en hoever je terug kunt is gelimiteerd aan de gunfactor van de maker van de box.

Apple TV is een alternatief, maar niet zozeer het beste. Apple TV werkt vooral goed wanneer je bijvoorbeeld een iPhone of een iPad hebt waarmee je beelden van Uitzending Gemist naar je Apple TV kunt sturen.

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van Android settop boxen en sticks. Die zijn er vollop, vooral uit China. Daar installeer je gewoon de app van uitzending Gemist, HBO, Netflix of wat je maar wilt.

Het nadeel van sticks is wel dat je weinig poorten beschikbaar hebt voor uitbreiding en dat de WiFi antennes vaak te wensen overlaten. Bij settop boxen is dat over het algemeen veel beter geregeld.

Ik ben onlangs gestart met het testen van deze dingen en wat ook opvalt is dat de landcode goed ingesteld moet zijn. Anders zijn de apps die je zoekt alsnog niet beschikbaar. Toestellen die in jouw situatie goed werken zijn bijvoorbeeld de Minix Neo G4 (Stick), de Minix Neo X5 en de Minix Neo X7. De Minix Neo X5 Mini heeft de verkeerde landcode. Je kunt deze direct uit China laten komen via de bekende portalen, maar ook de Duitse elektronicaboer (de blauwe, niet de rode of de oranje-zwarte) die hier in Nederland actief is verkoopt ze. Wel raadt ik aan om voor een optimale beleving dan een AirMouse mee te bestellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitstekend antwoord, dankjewel. Toevallig was ik na wat zoekwerk ook al die Minix Neo X5 tegengekomen, maar je antwoord helpt me goed verder op weg :)

Andere antwoorden (2)

Als je een Apple produkt hebt zoals een iphone of ipad kun je via een apple tv middels airplay uitzendinggemist enz streamen. Ik ben er tevreden mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Upc horizon heeft dit onderandere.