Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een 4/6-delige fantasy/science fiction serie die +/- 10 jaar geleden op tv kwam. Utopia?

Het was een serie (ik dacht Engels) waarvan ik dacht dat de naam iets met 'Utopia' was, maar ik kan onder deze naam niets terugvinden.
Het was geen echte serie voor zover ik me herinner, er waren maar een bepaald aantal-afleveringen van.

Ook herinner ik me dat er een soort dinosauriërs in waren en vliegende wezens. Het was echt een fantasyreeks. Ik denk dat ze zich in de toekomst afspeelde.
Ik vermoed dat de serie eenmalig is uitgezonden, ergens tussen 1998 en 2004 ongeveer. Ik herinner me niet welk zender, maar het was een Belgische zender. Het toenmalige één of kanaal2 misschien.
Iemand die mogelijk de naam weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Dinotopia" uit 2002, een zes uur durende miniserie bestaande uit drie afleveringen van elk 2 uur (wellicht werd het ook uitgezonden in zes delen van elk 1 uur). Mede door Disney Television geproduceerd. Gebaseerd op de fictieve wereld waarin dinosaurussen en mensen naast elkaar bestaan, bedacht door de Amerikaanse auteur James Gurney. De hoofdpersonen zijn twee Amerikaanse halfbroers die met hun vaders vliegtuig in zee neerstorten, en aan land komen op het eiland Dinotopia waar ze moeten zich aanpassen aan een nieuwe samenleving.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
De kans dat dit antwoord onjuist is, lijkt mij heel klein, dus +1 voor je antwoord!
Antoni
11 jaar geleden
Er is trouwens ook een Nederlandstalige Wikipedia-pagina van: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dinotopia_(miniserie)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Dat is het!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding