Hoe komt het dat sommige programma's die ik terug kan kijk op tv (via kpn) geld kosten, terwijl deze via rtlxl gratis zijn?

Komt dat omdat KPN ze over moet kopen of zo?
Maar hoe bepalen ze dan welk programma wel geld kost en welk programma gratis is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je het over abonnements geld????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, nee ik heb het over eenmalig 'huur' kosten van dat programma. Bijvoorbeeld, herhaling van masterchef bekijken: gratis
Maar herhaling van obese bekijken: 0.90 cent (ofzo) voor 2 dagen. Je huurt als het ware dat programma om hem terug te kijken, terwijl het op rtlxl gratis is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die optie zit bij ons abonnement in maar ik begrijp niet waarom ik voor sommige nogmaals moet betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://twitter.com/The_Nanster/status/297397345656655872
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan hem helaas niet openen, misschien kun je de tekst die je bedoeld kopieren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, alsnog zijn er wel programmas van rtl die gratis zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk is mijn vraag verkeerd gesteld, ik vraag me af: Op de tv via KPN kan ik uitzendingen terugkijken van rtl zenders. De meeste programmas zijn niet gratis en moet ik circa 0,80 cent voor 2 dagen voor betalen. Maar er zijn ook programmas die gratis zijn. Waar zit dat verschil in? Waarom is het ene niet gratis en het andere wel?

Antwoorden (3)

KPN moet ze volgens mij inderdaad over kopen of ze willen er gewoon zelf winst mee maken. KPN zijn zelf vooral gericht op winst maken en enorme afzetters als je ze vergelijkt met andere providers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afzetters niet, aangezien je bij ziggo heel veel betaald en vrijwel niks gratis hebt.
Veel programmas zijn gratis maar sommige niet.
Bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom afzetters, noem het gewoon een ander beleid.
En het heeft niks met de vraag te maken. -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij UPC betaalde je er ook voor. Bij kpn alleen voor de RTL zenders voor programma gemist. De rest is gratis. En inderdaad.. Waarom afzetters?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie reactie van mijn vraag
Dit komt omdat RTL hier aan wil verdienen! Ik heb interactieve tv van Ziggo en moet ook de RTL uitzendinggemist betalen, terwijl uitzending gemist van Ned. 1,2 en 3 wel gratis is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar sommige programmas zijn gratis..hoe zit dit dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie reactie van mijn vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik zag je eerdere reactie nu pas!
Zie bijvoorbeeld deze link:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=104530
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je hem als bron zetten? Ik kan hem niet openen op de iphone.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de bron in mijn bovenste antwoord gezet. Hier bij reacties lukt het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Dat het ene programma betaald is en het andere gratis is weet ik, maar waarom?
(Allemaal binnen rtl gemist)
Aangezien rtl de rechten heeft om het uit te zenden (uitzendrechten) en het binnen een week mogen herhalen kunnen zij deze serie (als dit in het contract staat) voor niks aanbieden

ik weet dat buitenlandse programma's (zoals Obese usa) die wel op tv worden uitgezonden, niet terug gekeken kunnen worden ivm met uitzendrechen.

KPN is een commercieel bedrijf die diensten aanbied. KPN beschikt niet over uitzendrechten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij zegt nu dat KPN sowieso al geen programma gemist mag aanbieden? Dat doen ze dus wel, sommige gratis namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uitzending gemist mag de KPN sowieso uitzenden want dat is van de publieke omroep (ned 1,2,3) RTLXL mag KPN ook uitzenden, maar voor sommige serie's geeft RTL geen toestemming om dit terug te laten kijken (te herhalen) of het staat vastgelegd in het contract met de producent dat hij/zij geen toestemming verleend om het programma digitaal te verschaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vraag is waarom ik bij sommige series moet betalen als ik ze op tv terug kijk (van rtlxl) en sommige series gratis zijn. Want de series die ik wel terug kan kijken zijn of zoveel cent voor 2 dagen, of gratis. Ik wil weten waar dat verschil hem in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie reactie van mijn vraag