Mag C1000 de reclame van ah (hamburgers met korting) met "hamburgers voor noppes" bijna kopiëren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (3)

Vermoedelijk mag dit wel; zeker nadat AH de reclame van C1000 ('100 aanbiedinkies voor 1 euro') nagedaan heeft als 99 aanbiedingen voor 99 cent... In feite is het dubbele reclame, want bij beide reclames denk je onmiddellijk aan de concurrent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een erg linke vraag aangezien je hiermee een hele winkelketen verdacht maakt. Dat kan de keten schaden en dus is dat niet ethisch verantwoord. Natuurlijk mag dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een reclame-uiting mag je kopiëren. Een product niet zomaar. Dit komt omdat een reclame-uiting een idee is, en ideeën worden niet beschermd (in NL).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik logisch klinken.