Wat voor verschil merk je tussen verschillende vernieuwingsfrequenties tussen televisies?

Ik wil binnenkort een nieuwe televisie kopen maar je hebt versies van 800hz en 50 hz... Wat voor verschil zit hier tussen? Ik heb gehoord dat sommige mensen hoofdpijn krijgen oid.. Het is voor gamen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
200hz en meer krijg ik geen hoofdpijn van, daar draait mijn maag van om. Het is een rare truc waar beelden die er niet zijn er bij bedacht worden wat een onnatuurlijk beeld geeft. Dat soort functies zet ik gelijk uit.

Het beste antwoord

Om je een idee te geven wat 50hz is. Ik weet niet of je het wel eens hebt gezien, maar wanneer je in een ruimte zit met tl buizen, zie je als je erop let iets trillen.. Dat is 50 hz.

Dit wordt normaal gesproken opgelost door nog een tl op een andere fase te zetten. Je hebt dan 100hz. Het flikkert dan nog steeds, maar dat verneemt een mens niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

50 Hz is de oude standaard, maar sinds een tiental jaren is er al 100 Hz verkrijgbaar.
Als je deze naast elkaar zet is een 100 Hz verversingsfrequenitie goed te zien aan een rustiger beeld.

50 Hz tv's flikkeren dan.

200 Hz zou dan nog rustiger moeten zijn, daarboven zie je het verschil niet meer, omdat dit niet meer waarneembaar is.

Misselijk word je er voor zover ik weet niet van.

Voor gamers vond ik dit: "Kijk je veel sport dan is een hoog aantal Hz ideaal. Wil je gaan gamen op je TV dan is een hoog Hertz-getal helemaal niet wenselijk. Er treedt namelijk een vertraging in de beeldvorming op. Om te gamen is dat zeker niet de bedoeling want games verlopen snel. Dat is ook de reden waarom veel flatscreens een game-mode hebben: hiermee kan je het aantal Hertz verlagen naar 50 Hz."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
200hz neem ik wel waar en je wordt er niet letterlijk ziek van, maar wel bijna van het onnatuurlijke beeld wat het geeft, er worden namelijk niet dubbele beelden toegevoegd(zoals bij 100hz) maar bedachte beelden toegevoegd. Dit zorgt voor een raar vloeiend beeld waar je "misselijk" van wordt. Veel mensen nemen het niet waar en dan heeft het dus ook niet veel zin in beide gevallen is het naar mijn idee weggegooid geld.