Wat is er nodig om een documentaire te maken?

Zonder enige voorkennis, opleidingen etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

1. Belangstelling voor je onderwerp.
Je daar echt in verdiepen. Weten waar je het over hebt.
2. Een goede camera.
3. Een vaste hand
3. Geduld.

Deze documentaire is gemaakt door een jong stel, hij komt uit Peru. Zij heeft culturele antropologie gestudeerd.
Zij hebben al verschillende prijzen gewonnen met hun documenaires.
Ze hebben daar niet specifiek een opleiding voor gehad.

http://www.youtube.com/watch?v=1DmQcOeUDdg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

iig een insteek. als die solide is moet parate kennis geen probleem zijn. in kaart brengen van alle facetten, het inzicht welke facetten jij meer/minder wil belichten. verder alleen een camera, en wat sociale vaardigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder voorkennis en opleiding is het maken van een goede documentaire niet mogelijk. Er moet een uitgebreid script worden gemaakt aan de hand van veel research. Er moet worden voorgesproken met personen die je gaat gebruiken, de locaties moeten worden bezocht door een cameraman om de omstandigheden te bekijken waaronder er gewerkt gaat worden. En dan heb je nog geen seconde opgenomen.
Na de opnamen moeten de beelden geselecteerd worden en gemonteerd, en muziek worden toegevoegd. En dit was heel in het kort er komt veel meer bij kijken. Van idee tot klaar product zot vaak 1 tot 2 jaar. Maar dan kun je juweeltjes maken.
AWM
14 jaar geleden
Als je Fitna als voorbeeld neemt heb je genoeg aan powerpoint...