Kent iemand online documentaires over de Nederlandse politie?

Het enige wat ik kon vinden zijn enkele Zembla afleveringen over corrupte agenten en het overbelaste systeem.

Het liefst gewoon over dagelijkse bezigheden.(arrestaties/handhaving/training etc.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen documentaire, maar een serie over de dagelijkse bezigheden van de politie is 'Het politiebureau', voorgaande uitzendingen zijn te vinden op uitzendinggemist en het komt elke woensdagavond. Misschien niet wat je zoekt, maar ik dacht, ik schrijf het toch in een reactie, misschien vind je het interessant ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel beter dit! Maak er even een antwoord van Rinke en ik geef je 'beste antwoord.'

Het beste antwoord

Omdat je het graag als antwoord wou bij deze ;-)

Van de EO heb je nu de 13-delige serie Het Politiebureau. Deze komt elke woensdagavond rond half acht op de tv. Het gaat over alle dagelijkse dingen die een agent mee maakt, zowel surveillance-agenten, wijkagenten, hondengeleiders...Verschillende afdelingen komen langs en werken samen. Je kunt de vorige afleveringen terug zien op uitzendinggemist.nl. Dit is de site van het programma: http://www.eo.nl/hetpolitiebureau

En nog een tip er bij, het programma Politie te Paard. Is ook via uitzending gemist te kijken, er zijn nu 2 seizoenen gemaakt. Gaat wel specifiek over de bereden politie, maar dat blijft politie hè :P En ze werken veel samen met andere takken binnen de politieorganisatie. Gaat ook over wat hun zoal meemaken op een dag.

Veel kijk plezier :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super

Andere antwoorden (1)

Dit is een uitstekende documentaire over een arrestatieteam (zie bron).

Verdere informatie :

Het arrestatieteam is een heel eigen onderdeel van de politie, vaak gehuld in een waas van geheimzinnigheid. In de bijna 25 minuten durende documentaire krijgt de kijker een blik in de keuken van deze bijzondere ‘tak van sport’ binnen de politie. De film laat onder meer zien wat de functie inhoudt en wat de drive is van een agent om bij het arrestatieteam te willen werken. Hoe verlopen de trainingen van het AT? Het omgaan met de verschillende vuurwapens en de diverse mogelijkheden van aanhoudingen worden uitgebreid belicht. Daarnaast komt de AT-er als mens aan bod. Uiteraard niet herkenbaar (het waarom ervan wordt ook duidelijk toegelicht). In diverse interviews leggen de mannen uit waarom zij ooit voor het AT hebben gekozen en wat hun drive is. Maar ook: wat de gevolgen daarvan zijn voor hun privéleven en hoe om te gaan met angsten en spanningen. Ook is de filmploeg meegeweest bij een echte inzet. Tijdens nachtelijke uren zien we de camera meekijken over de AT-schouder terwijl de ploeg een woning binnendringt en aanhoudingen verricht. Terwijl de privacy van de politiemensen gewaarborgd is krijgt de kijker waar voor zijn geld: spectaculaire beelden, maar ook flashbacks met gevoel voor menselijke verhoudingen. De agenten van het Arrestatieteam Zuid zijn afkomstig uit politiekorpsen van de provincies Noord-Brabant, Zeeland en Limburg. «