Al het muziek dat op muziekzenders wordt afgesleepd incl radiozenders wordt van te voren geselecteerd.

Soms doen ze ook requests dat als je bijv. Belt en zegt ik wil dit horen.
Draaien ze die ook voor je.
Die proppen ze dan tussen hun 'lijst'.
En als die afgelopen is gaan ze weer verder.

Meeste zenders hebben ook op bepaalde tijden verschillende genre's.
Van 6 tm 10:00 wake up tunes
10:00 t/m 12:00 top 40 enz.

Dit is allemaal al van te voren gepland.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik las je vraag verkeerd kon zweren dat er stond:
'Wordt de muziek op Slam Tv geselecteerd'
Nu zie ik hoe ervoor staan.

Hoe het wordt geselecteerd is op populariteit.
Videoclips die in de top 40 staan worden vaak gedraaid.
Bekende en veelbekeken videoclips van oa youtube of hun eigen site worden dan ook geselecteerd.
Nieuw komers krijgen ook hun plekje in de afspeellijst.

En dan heb je ook de requests.
Lees hier boven maar.

Dus de muziek die op Slam TV komt hangt meestal samen met de populariteit.
Ze zullen daarom ook geen liedjes draaien van 'niet zo bekende' artiesten.

Alhoewel hoorde ik dat ze laatst hydroboys hebben gedraaid.
Dat is een rapgroep uit de undergroundse zine.
Maar dan weer ligt het aan de populariteit de views van die video steeg binnen enkele dagen al naar de 100.000 en dan kunnen ze er niet meer omheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder daar een oordeel over uit te spreken maar er is wel erg veel nederlandse muziek op Slam TV...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens