Die eerste tonen van de originele Pippi Langkous intro (hey-pipi langkous...), wat voor instrument is dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat dus om de eerste twee tonen, het klinkt een beetje als WENG....WENG....

Toegevoegd na 6 dagen:
En het gaat om de TV serie van begin jaren 70.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.4K

Antwoorden (3)

Als ik me niet vergis is dat een mondharp. Zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt inderdaad op een mondharp maar het geluid lijkt zwaarder , wellicht óók een cello oid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. da's wel waar. Misschien een basmondharp? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een plaatje? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, jammer he? Ik zou zeggen: visualiseer!
Er zijn meerdere versies, maar bedoel je de serie of van de musical?
De serie ken ik wel en dat klinkt als een cello, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik geloof wel dat het een een strijkinstrument is. Met een cello kan je wel van die "donkere" en "diepe" klanken maken.

Musical: http://www.youtube.com/watch?v=kOEAviwKIJg
Serie: http://www.youtube.com/watch?v=4fAtFPw1g3k&feature=related

Toegevoegd na 2 minuten:
Van de musical klinkt als een piano of synthesizer.

Toegevoegd na 5 minuten:
En deze staan gewoon op de banken te springen. ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=5A-pwQpeU6c (Vond hem heel bijzonder. Ze leeft daar ook nog.)

Toegevoegd na 31 minuten:
TOEVOOEGING:
Ik denk toch dat een piano is. De componist van het openingslied Konrad Elfers is ook een pianist.

Toegevoegd na 37 minuten:
Het kan ook een orgel zijn geweest. Ik heb maar een foto met zo'n elektronisch orgel gevonden die het aan het spelen waren. Dat werd gespeeld bij de begrafenis van de componist: http://www.nme.com/nme-video/youtube/id/p9qUX2v0mc8 Dat klinkt het meest zoals de tune van de serie.

Toegevoegd na 40 minuten:
Nou, ik geef het op. Het is geen begrafenis. Wel in een kerk, maar het klinkt wel erg als een elektronisch orgel. (Youtube is leuk, maar je bent zo een uur verder.)

Toegevoegd na 42 minuten:
ANTWOORD: elektronisch orgel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na meerdere keren ernaar te hebben geluisterd kan ik er toch niks anders van maken dan een synthesizer. Met een strijkersklank bourdon en een pianoklank akkoord.
Amadea