Tips voor kleuren TV redelijk goed af te stellen?

Heeft iemand tips voor de kleuren van een TV redelijk goed af te stellen? Hoeft niet perfect te zijn maar toch zo goed mogelijk (zonder dat ik dvd's ervoor moet kopen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleuren tv? Wasda:p

Het beste antwoord

Daar zijn nauwelijks tips voor te geven, want iedereen stelt zijn TV zó af, dat het prettig kijken is.

Maar misschien toch een kleine tip? Er is eens een onderzoek geweest (als ik mij goed herinner van de Consumentenbond) waaruit blijkt dat de meeste mensen teveel kleur in het scherm hebben, en dat het lijkt, of iedereen die op het scherm verschijnt, net 3 weken op het strand heeft liggen zonnebaden. Veel te bruin dus, en heel onnatuurlijk.

Je zou dus een instelling kunnen kiezen die je goed bevalt, en dan er toch nog wat contrast uithalen. Een beetje naar zwart-wit TV toe, zeg maar......Dat is in het begin even wennen, maar het is veel rustiger voor je ogen. Het beeld wordt (of lijkt) dan ook scherper, omdat kleuren dan minder inelkaar overvloeien.

Je kunt ook iemand naast de TV zetten, en dan eens controleren, of de kleur van het gezicht een beetje overeenkomt met de kleur van de huid van b.v. Sascha de Boer of Jeroen Pauw.......Succes!