Hoe komen televisie zenders aan programma's?

Nickelodeon of andere zenders hebben eigen zenders gemaakt, maar hoe zit het eigenlijk met de andere programma's van disney? Moeten ze daar rechten voor hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ook Nickelodeon gebruikt diensten van anderen om een zender in de lucht te krijgen.
Ik werk zelf voor de Digital Media Center" in Amsterdam waar we zo'n 70 zenders actief hebben (namens de kanalen).

De "content" wordt OF zelf gemaakt OF ingekocht.

Vaak zijn het productiebedrijven (bedrijfjes) die met hun materiaal de boer op gaan om hun product aan de man te brengen.

Als je bijvoorbeeld iets met onderzoek/wetenschap maakt, kan je daar het beste bepaalde themakanalen voor benaderen. Daarom zie je bijv. soms programma's op National Geographic die je ook op Discovery ziet.
Ook zie je bepaalde content (zoals series) die aangekocht worden door commerciele zenders die in een 'bundel' zitten.
Vergelijk het maar met een soort leesmap; Ze doen het voor die ene (of meerdere) serie(s) maar krijgen voor hetzelfde geld andere series bij.
Dit is 1 van de redenen waarom series als 'the A-team' de afgelopen 10-tallen jaren zo veel herhaald is en andere juist helemaal niet. Er zijn beurzen waar dit soort handel wordt wordt gedaan.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

TV Zenders moeten alles wat zij niet zelf produceren inkopen of de uitzend rechten kopen.