Zwarte balken bij het bekijken van een blu ray film? 2.4:1

Ik beschik over een full hd monitor 1920x1080 resolutie
met 16:9 aspect ratio.
Nu wil ik een blu ray film bekijken op mijne pc maar telkens komen de zwarte balken terug op het scherm.
Vind dat wel jammer aangezien de blu ray ik wou bekijken ook opgenomen is in 1080p.
Ik heb gelezen dat veel blu ray films opgenomen zijn in 2.4:1
Is er geen manier om de zwarte balken weg te krijgen, of komt dit gewoon omdat de films zo opgenomen zijn?
Ik gebruik powerdvd 11 Ultra.
Wat er op de doos staat:
1080p High Definition 16x9 2.4:1
Versta niet goed wat ze willen zeggen met 2.4:1

Toegevoegd na 4 minuten:
edit:
Heb met een andere blu ray geprobeerd waar er opstond:
16:9 anamorphic widescreen [1.78:1] full hd /1080P
die ging wel volledig scherm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er 1080p bij een Blu-ray rip staat houdt dat in: 1920 x XXXX . Waarin XXXX maximaal 1080 is maar in dit geval
(1920/2,39) 803 pixels of iets in die richting. De zwarte balken zal je houden, of je moet inzoomen met een player of nog velen malen erger stretchen (hoge hoofden).

Het beste antwoord

Je geeft zelf het antwoord al; je beeld is 16:9 (1,78:1). Veel (bioscoop)films zijn opgenomen als 2,35:1. Dit beeld is dus breder dan het 16:9 formaat en dus heb je of zwarte balken of links en rechts mist een stukje.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_%28image%29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+