Waarom gaat GTST altijd langer door dan in de gids vermeld staat?

Gisteren wilde ik TVOH kijken, dat om 20:30 zou beginnen. Maar om die tijd was GTST nog bezig, en het duurder tot bijna 20:40 voordat TVOH begon.
Het is me vaker opgevallen dat als een programma op RTL4 om 20:30 moet beginnen, je altijd een stuk GTST voor je kiezen krijgt. Het moet dus wel bewust gedaan worden, maar waarom?

bamibal
12 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker!! Super irritant. Zit ik met kinderen te wachten op my name is bv en zit je met kleine kinderen naar z'n progamma te kijken!

Het beste antwoord

Bij rtl zijn het gewoon planning kneuzen.
Zo moeilijk is het niet om, mocht er al een live programma zijn ervoor, om dat gewoon af te kappen.

Maar ik denk dat de hoofdreden is:
op deze manier kijk je toch weer een stukje reclame blok mee. Zoals altijd gaat het om geld....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reclame is belangrijker dan de kijkers. En naast de reclame word je ook doodgegooid met promo's die ze tig keer herhalen op een avond. Want daar hebben ze veel tijd voor over.
+
bamibal
12 jaar geleden
Er zat trouwens geen reclameblok tussen gtst en tvoh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt wel vaker dat programma's gelijk doorlopen. Maar is het eenmaal goed op gang dan volgt onherroepelijk reclame.

Andere antwoorden (3)

Omdat gtst ook niet precies om 20.00 begint , het begint meestal rond 20.05 / 20.10 , omdat het nieuws en het weer ook later klaar is . Dus gtst loopt wel een half uur maar door het uitlopen van de andere programma's is gtst wat uitgelopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gtst, komt altijd na het nieuws, het nieuws is een live programma waardoor het wel eens uit kan lopen. Dan begint Gtst dus ook later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan even niet meer op teletekst kijken, maar de tijdsaanduiding op RTL4 wijkt af van de publieke omroep.
Regelmatig staat er ook verkeerde informatie op een pagina. Heb ook al een keer gehad dat ik een herhaling had opgenomen en na ieder reclameblok werd de uitzending opnieuw vanaf het begin opgestart.

Dan heeft het zusje (een andere RTL-zender) ooit een complete aflevering van een serie over geslagen. Ze zonden per ongeluk de slotaflevering uit. Bij de publieke omroep komt dan meestal na 10 minuten een bericht in beeld dat er een technische storing is.
Bij RTL komen ook regelmatig reclamekreten voorbij. Zie je opeens een poppetje door het beeld heen dansen dat niets met de uitzending te maken heeft.

Ik denk eerder dat het met slechte kwaliteit te maken heeft. Ze kapen ook de aftiteling af van gewone films. Als er reclame in staat voor kleding en zo dan komt het wel in beeld. GTST heeft veel informatie over de kleding en andere bijzonderheden in beeld. Misschien bedoel je dat.
Ik kijk het nooit meer de laatste tijd of doe iets anders totdat ik hoor dat het programma begint dat ik wel wil kijken. Reclame spoel ik versneld door en meestal weet ik ook hoe lang zo'n blok is. Daar manipuleren ze ook mee. Dan hebben ze soms een paar korte reclameblokken. Zodat je toch iets ziet van moet kijken om niets van de uitzending te missen. Andere keren wordt er weer een klein stukje van een film herhaald dat al werd uitgezonden. Dus kom ik weer uit op slordig werken.

Maar om terug te komen op GTST. Ik denk dat de aftiteling van en de reclame die het bevat gewoon geld opbrengen. De opbrengst voor reclame is afhankelijk van het tijdstip en de kijkcijfers.

Toegevoegd na 10 minuten:
TOEVOEGING
Zie dat via de reacties op het vorige antwoord ook al zoiets is gezegd. Behalve dat de aftiteling van GTST ook reclame bevat. Ik laat mijn antwoord toch staan. Heb ik het zomaar getypt. De film werd onderbroken door reclameblok. :)