Waarom zeggen Amerikaanse hulpdiensten als ze elkaar hebben begrepen over de Walkie Talkie. 10/4? (Ten Four)?

Ik ben de special op sbs6 aan het kijken over 11 sept. de Twin Towers....Hier wordt veel geroepen ''10/4 '' als ze elkaar hebben begrepen...Waarom deze nummers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
17.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeee Naatje! Zit je nou TOCH op SBS 6 te kijken?!
Misschien kom je mevrouw Jansen uit Schutkutseveen wel weer tegen! Zou haar kat al gevonden zijn?! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahahaha LOL.nee shownieuws kwam daarna, wist niet hoe snel ik moest wegzappen........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihihihihi. En al helemaal geen vrijende mannen zeker...kut. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb ik mn laptopje voor.......;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk heb je!

Het beste antwoord

De 'Ten-codes' zijn inde USA al in de dertiger jaren ontstaan bij de bakkie-bakkie gebruikers (27MC is dat nu).
Ze zijn in 1974 gestandaardiseerd door de Association of Public-Safety Communications Officials-International.
Zo kennen we:
10-00 * Officer Down, All Patrols Respond
10-4 * Affirmative * Ok * Understood
10-8 * Back In Service * On Duty * Available for next Call * (Ambulance) In Service / En Route * Unit busy but available (NZ Police)

Enzovoort.
Lees alle ten-codes op:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed bezig weer A-man ;-) 10/4
AWM
14 jaar geleden
10-4, almost 10-7!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ook ,morgen weer om 06.00 o clock. 10-8

Andere antwoorden (1)

Kijk eens bij de bronnen. Excuses voor deze jatmanier van antwoord geven uiteraard, maar de tekst is simpelweg te lang om samengevat uit te leggen. Het komt erop neer dat Amerikaanse politiediensten werden gelimiteerd in het gebruik van spraak over de radio, en daardoor afkortingen (Ten-codes) zijn gaan gebruiken. Ten-Four betekent simpelweg 'ok', maar bijvoorbeeld Ten-Six betekent dat de persoon aan de andere kant bezig is.