is 3D wel zo goed?

3D komt erg in, maar is het eigenlijk wel goed voor je? lijkt me een duidelijke vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

3D-kijken blijkt helemaal niet goed voor de ontwikkeling van de ogen. Vooral jonge kinderen schijnen erg beïnvloed te kunnen worden door de effecten van 3D televisie. Zelfs volwassenen kunnen ernstige hinder ondervinden van 3D-TV. Er zijn verschillende effecten die kunnen optreden bij het kijken van 3D-TV hieronder vallen onder andere:
• Duizeligheid
• Epilepsie
• Misselijkheid
• Hoofdpijn

De effecten op lange termijn zijn nog niet volledig in kaart gebracht maar wat wel bekend is dat langdurig kijken naar 3D-TV kan zorgen voor een lui oog bij zowel volwassenen als bij kinderen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na een 30-60 minuten beginnen je ogen pijn te doen en heb je pijn in je hoofd. Dus ik denkt dat de illusie van 3d niet goed voor je is. Na lang kijken dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor jonge kinderen is het slecht voor de ontwikkeling van evenwicht en bewegingswaarneming, volgens een onderzoek aan de VU.