Wij hebben een full HD 1080 Philips tv maar het beeld is helemaal niet zo scherp wat kan je hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Antwoorden (4)

Als je met een HD-tv geen scherp beeld hebt, dan komt dat meestal doordat je naar een analoog signaal kijkt. HD-tv is het mooist als je ook naar een HD-uitzending kijkt, en dat kan alleen via digitale TV.
Maar ook digitale TV is niet per definitie HD. Digitale TV kan ook SD zijn, maar dat is wel scherper dan analoog.

Kortom, voor het beste resultaat kijk je naar een digitale HD-uitzendig.
bamibal
12 jaar geleden
jammer is bij de verkoop van zo'n tv dat er niet bij verteld wordt hoe je een en ander aansluit en nodig hebt om het maximale uit je tv te halen.
Hoe is je tv aangesloten?? op een decoder met scartkabel?? zo ja,deze kabel weg doen en aansluiten met een hdmi kabel ( en laat je geen dure aansmeren)
Overiges will full hd niet zeggen dat je ook full hd kan gaan kijken,daarvoor moet je scherm groter zijn dan 107 cm om het verschil met hd te zien,en het progamma aanbod van full hd is heel minimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je dan ook digitale TV hebt van Ziggo of UPC, digitale HD zenders geven dan het mooiste beeld. Met analoge TV krijg je nooit mooi beeld op een HD TV.
En inderdaad de goede kabels en stekkers gebruiken, want daar zit meestal het grootste verlies in.
Vervang anders je kabels en stekkers eens met kabels van Kabelkeur, deze zijn niet zo duur en bij de meeste bouwmarkten e.d. te verkrijgen en levert veel beter beeld op, vooral als je nog oude stekkers en kabels hebt.
Mocht dat ook niet genoeg opleveren, vervang dan ook het aansluitkastje, de wandcontactdoos, vooral als je niet in een nieuw huis woont levert dat een wereld van verschil op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er nog geen een hebt een Digitale HD Decoder kopen en een kaartje erbij kopen
Daarna moet je de decoder via HDMI of Componentkabel aansluiten.

Als je een hele nieuwe philips hebt moet je even kijken of je een CI+ module in je tv kan steken. Dan kan je een CI+ module halen en een kaartje erbij kopen en dan kan je zonder kastje toch HD-zenders ontvangen.

Niet HD zenders zien er via een kastje/module ook altijd wat netter uit dan via analoge kabel.

Kijk je trouwens via de kabel of satelliet?

Als je satelliet kijkt zal je een HD-satelliet kastje moeten halen.

Toegevoegd na 4 uur:
Andere apparaten waarmee je een mooi beeld kunt krijgen:
Blu-ray speler met Blu-ray Disc.
PC met HDMI aangesloten
PS3 (heeft een interne blu-ray speler)
XBox 360 (alleen niet met films)
HD camcorder