Tijdens een live uitzending de tekst "belspellen zijn bedrog" tonen achter een journalist zijn rug zodat kijkers het live zien, is dit strafbaar?

Op 2BE en VTM worden nog belspelletjes gedaan. Iedereen in Belgie is er van overtuigd dat het bedrog is. Youtube staat er vol van (van de Belgische belspellen en bedrog).
Als ik weet dat het Nieuws ergens live gaat staan mag ik dan uit het niets tevoorschijn komen en achter de journalist gaan staan en mijn spandoekje "Belspellen zijn bedrog" LIVE laten tonen in de nieuwsuitzending? Is dit strafbaar? Wat zegt de wet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iedereen er al van overtuigd is dat het bedrog is, waarom moet je het dan nog op een spandoek zetten?

Het beste antwoord

het is niet strafbaar, maar ik zou wel gelijk als streaker gaan en de tekst op je blote lijf zetten, dat maakt meer indruk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De wet zegt daar niets over, dus mag het.
Maar TV-ploegen worden heel erg boos als je hun uitzending verstoort.
AWM