Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Programma voor 14 jarige op BBC

Hee, ik moet voor school Engelse programma's kijken om beter engels te leren, bijvooreeld op de zender BBC (is de enige Engelse zender die ik heb) maar zijn er ook leuke programma's voor ongeveer 14 jarige, ik hou niet van moord en horror ofzo, en ook niet van die serieuze documentaires. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke BBC heb je? Er zijn er verschillende en ze zenden verschillende programma's uit. Overigens is er op youtube ook erg veel te vinden. Meestal Amerikaans Engels maar de verschillen zijn klein genoeg (en het maakt natuurlijk nogal uit hoe streng je docent is met de verschillen). Je kan er ook voor kiezen om een DVD te kijken en dan de Nederlandse ondertiteling uit te zetten. Na verloop van tijd mis je het niet eens meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Waarom kijk je niet gewoon engelse series op de nederlandse tv.
Je kunt de ondertiteling afdekken en de serie/film kijken.
Later kijk je hem nog eens en kijk je of je hem goed begrepen hebt.{dan wel met ondertiteling}
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, bedankt voor et antwoord. Twee dingetjes: meestal zijn de leuke series Amerikaans, en oe zet je die ondertiteling dan uit? Gr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt er een handdoek voor plakken of een stuk karton voor zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ondertiteling niet uit zetten maar als je op de pc een film kijkt dan kan dat weer wel,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, allebei goede ideeën ! Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O bij mij kan je de ondertiteling wel gewoon uitzetten... :o maar ik heb UPC, miss dat dat verschil maakt?
er is in de middag (weet niet meer hoelaat) de serie winging it! Dat zenden ze ook uit op nickelodeon. Als je naar bbc gaat dan is het in de middag voor kinderen het heet dan cbbc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je een beetje van tennis houdt, maar ook van commentaren kan je veel leren. Wimbledon wordt op BBC de hele middag uitgezonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kookprogramma's zijn leuk om te kijken.
Er is ook een programma, een soort tussen kunst en kitsch, daar keek mijn dochter wel eens naar voor school, het heet cash in the attic.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op Youtube filmpjes van Graham Norton kijken: een Britse talkshowhost die veel sterren op bezoek krijgt. Erg grappig en best makkelijk te begrijpen! Je moet zijn humor wel waarderen natuurlijk ;). Als je dat niet doet kun je ook naar de kokkin Nigella Lawson kijken, ook zij heeft ontzettend veel filmpjes op Youtube. Als je niet van kookprogramma's houdt zou ik het toch aanraden, want zij heeft een ontzettend leuke eigen stijl! Ook haar shows zijn niet al te moeilijk.

Ik denk dat dit iets beter werkt dan de Amerikaanse shows die je vaak in de avond ziet zoals CSI of Bones. Ik persoonlijk vind de Britten een stuk verstaanbaarder dan die Amerikanen... ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natural born hunters op animal planet. Er zijn sowieso veel interessante programma's op animal planet, maar Natural born hunters gaat over roofdieren en is voor jeugd. Heel leuk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook op youtube dingen bekijken. Ik ben heel erg bezig met survival en dat soort dingen. Dus zoek engelse filmpjes daarvan op jij houdt van ... Dan zoek je ... Op op youtube ;) succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk een dvd en zet de ondertiteling uit. ( Of op engels als het je helpt. )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De BBC heeft al een tijdje een briljante kinderserie, Horrible Histories. Het verteld over geschiedenis op een moderne manier, dus je leert ook nog wat over geschiedenis, en het is erg grappig. Het is ook erg populair onder volwassenen dus ook niet te kinderachtig.

Er staat veel van op youtube als je gewoon even op Horrible Histories zoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk series op je computer. Waar houdt je van? Family guy, south park of meer van die nickelodeon programma's? Je kan ze allemaal online bekijken (zonder ondertiteling..!). Google maar naar jouw programma en je vindt hem wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad BBC is de beste leerschool al jaren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk het nieuws of films zonder ondertiteling.
Dat laatste kan je vooral vinden op megavideo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding