Wie was destijds verantwoordelijk voor het decor ontwerp in deze Toppop clip?

Fantastisch nummer in een belachelijk wormen decor.
Andere decors uit Toppop leken weer op reusachtige tampons...lol!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan je die informatie opvragen bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, dat alle televisieuitzendingen van de Nederlandse publieke omroep heeft gearchiveerd. Kijk op www.beeldengeluid.nl.
Amadea
8 jaar geleden
Het staat er zelfs in de beschrijving: "Bekende artiesten komen naar de - vaak met bizarre decorstukken uitgedoste - studio om hun nieuwste hit te playbacken". - http://www.beeldengeluidwiki.nl/index.php/Toppop
tinus1969
8 jaar geleden
Zo te zien zijn het geen wormen maar gestileerde (vrouwen)benen. Past bij het achtergrondplaatje.

Antwoorden (1)

De ontwerper ervan was Frans Schupp, samen met Jaap de Groote. Het ging de makers er daarbij om de herkenbaarheid te vergroten, om Toppop ook als merk neer te zetten. Dat was in die jaren nog relatief nieuw in televisieland.

Hans van der Jagt en Dick van Stralen namen het na een paar seizoenen van hen over.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo jij bent snel ; ik had net de eerte link gevonden en doorgelezen ;-)
Antoni
8 jaar geleden
Ik wist niet dat deze informatie ook echt op de website van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid te vinden was! Ik dacht dat je hiervoor contact moest opnemen met het instituut. Daarom had ik de website alleen maar doorgegeven in een reactie op de vraag en er verder niet op gekeken! Overigens wordt op http://www.beeldengeluidwiki.nl/index.php/Toppop ook nog ene Ben Hulskamp, decorontwerper, genoemd.
Antoni
8 jaar geleden
Aan hem heeft Beeld en Geluid ook een aparte pagina gewijd, zie ik nu: http://www.beeldengeluidwiki.nl/index.php/Ben_Hulskamp.
Amadea
8 jaar geleden
Ben Hulskamp werkte volgens http://beeldengeluidwiki.nl/index.php/Oeuvre_Ben_Hulskamp alleen in 1972 voor Toppop. De vraag gaat over 1976.
Antoni
8 jaar geleden
Oh, sorry, ik had de video uit de vraag niet bekeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jeez....zitten jullie handen vastgeplakt aan de pc?
Haha!
Fantastische info.
Met ons gezin vroeger lagen we allemaal krom van het lachen van al die tampons en reuzen wormen.
Sloeg naar mijn idee totaal nergens op.
Dachten jullie er ook zo over?
Amadea
8 jaar geleden
Dan zal ik jou eens wat vertellen: ik heb toch geregeld Toppop gezien, maar er zijn mij nooit rare decors opgevallen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En....hoe komt het nu over?
:)
Amadea
8 jaar geleden
Als gedateerd. Net als kleding die je ziet op de foto's en filmpjes uit de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Maar toén was dat normaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb wel veel toppop gezien, maar was er eigenlijk net een tikje te jong voor. Mij zijn de decors dus eigenlijk nooit echt opgevallen....
Het was een beetje het begin van de 'aankleding' van decors op teevee natuurlijk, nog heel veel experimenten en leren en kijken hoe het overkomt. Nog niet zo gelikt als heden ten dage, maar daardoor ook wel des te leuker.
Antoni
8 jaar geleden
Ik heb meer herinneringen aan Countdown (van Veronica) dan aan Toppop. Countdown keek ik waarschijnlijk vaker. Over de vreemde decors van Toppop heb ik nooit nagedacht.