McKinley High School in Lima (Ohio): een groep muurbloempjes en buitenbeentjes heeft genoeg van alle vooroordelen en pesterijen van de populaire leerlingen en niet te vergeten de cheerleading coach. Onder de bezielende leiding van Mr. Schuester wordt het schoolkoor nieuw leven in geblazen en ontpoppen de Glee-leden zich stuk voor stuk tot muzikale talenten. Door het zingen van pop- en musicalklassieken van grote sterren groeit hun zelfvertrouwen en leren ze de hindernissen tussen droom en werkelijkheid te overwinnen.
Humor, tragiek, jongeren, ouderen, homo's, high school, quarterbacks, cheerleaders, gehandicapten en vooral heel veel show, liedjes en dansjes.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een zangclubje op een Amerikaanse High School, hoe ze in de maatschappij staan, hoe hun persoonlijkheden erdoor veranderen etc. Maar vooral over het zingen wat ze doen.

Leuke serie hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echte aanrader ! In België is Glee momenteel niet meer op de televisie, ik weet niet hoe het zit in Nederland ... Glee betekent eigenlijk letterlijk zangclub. Ze coveren vaak hedendaagse liedjes en je krijgt de vertaling erbij ! Zeer leuk om ook eens te weten over wat een liedje nu eigenlijk gaat! In die zangclub zitten allerlei studenten, eigenlijk de buitenbeentjes van de school, met elk hun eigen kwaliteiten. Will is hun begeleider. Zijn aartsrivaal Sue, leidster van de Cheerios(cheerleaders), maakt hem het leven dikswijl lastig. Tussen de jongeren gebeuren er ook allerlei dingen, liefde, haat, ruzie, gevechten ... Op wikipedia zal je ook een gedetailleerde beschrijving vinden van de serie. Ik neem elke aflevering op en ben er zo ongeveer een beetje verslaafd aan. Als je van Glee houdt, zal je misschien ook van Gossip Girl houden. Dit is wel een beetje een ander genre, de jongeren zijn ouder en jaa het is Gossip hé (: Only girls :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
In Nederland is seizoen 2 bezig, met volgens mij de finale deze week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahzo (: In België is seizoen 2 al een tijdje afgelopen (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Belgie gaat hij vanaf september weer van start, hopelijk met een nieuw seizoen.
Kimath
12 jaar geleden
In de herfst komt seizoen 3 uit, lees ik op verschillende sites: http://sky1.sky.com/glee-season-3-comes-to-sky1-hd
Ik kijk altijd trouw GLEE, maar helaas was afgelopen dinsdag de laatste aflevering van seizoen 2. of er een seizoen 3 komt is voor mij nog onbekend, maar ik hoop het!

Het gaat over hele verschillende mensen op school, cheerleaders, iemand in een rolstoel, een homoseksuele jongen enzovoorts. Er is één ding wat ze allemaal gemeen hebben: ze houden allemaal heel erg van zingen. Daarom start Will Schuester, docent Spaans, een club op. De gleeclub. Iedereen is van harte welkom om mee te zingen. Er zitten hele grote talenten bij en ze zingen ook veel nummers tussendoor waar ik persoonlijk erg veel van houd. De gleeclub wordt niet echt geaccepteerd op school, want er zijn veel pestkoppen die de hele tijd slushpuppies over hen heen gooien. DAt terwijl de Quarterback van het football team er ook inzit. ook de mooiste cheerleaders en de populairste jongeren. Onderling in de gleeclub zijn er ook ruzies over vriendjes/vriendinnetjes die van elkaar afgepakt worden en nog vele andere dingen.
Er zit ook veel humor in. Soms merk ik ze niet op, maar later denk ik erover na en lach er alsnog superhard om.
De muziek die ze maken vind ik ook helemaal geweldig. Ze hebben een prachtige samenzang en zingen liedjes van vroeger, maar ook van nu. Voorbeelden: Born this way- Lady Gaga en Singin in the rain- ?.

Het is een hele leuke serie en ik vind het jammer dat hij afgelopen is. Op internet is het wel terug te vinden in het Engels, maar nergens met Nederlandse ondertiteling. Jammer.

Smachtend op nog een seizoen van glee, zit ik hier.
Hopelijk had je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika wordt op dit moment seizoen 3 opgenomen. In september komt zelfs een GLEE film uit.