Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het zijn twee totaal verschillende figuren al hebben de karakters wel overeenkomsten (zoals de kinderlijke naiviteit).
Overigens is Pino is wel gebasseerd op Big Bird.

"Pino is gebaseerd op Big Bird uit de Amerikaanse reeks, maar Big Bird is geel en Pino blauw. Dit kleurverschil was een eis van de originele Amerikaanse Sesamstraat bij het overnemen van de figuur. De grote vogel komt in diverse landen voor en heeft overal zijn eigen kleur."

Voorts kan ik melden dat Pino en Big Bird wel familie van elkaar zijn.
Het zijn neven, althans volgens de Muppet Wiki.

"For a while Big Bird was named Pino in merchandise, but after many confusing name mixups -- ("How can Pino be blue AND yellow at the same time?") -- he became Pino's cousin. Big Bird's Dutch name is Neef Jan; Cousin John in English."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat grote vogel niet klinkt. MAar hoe ze dan op Pino zijn gekomen.. Pino mag et weten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik je een geheim vertellen?
WIJ hebben Pino het eerst bedacht.
Tommie, Troel, Ieniemienie, Purk en Pino. In de VS vonden ze Pino wel leuk en hebben ze het idee van een grote vogel overgenomen. Om problemen met rechten enz. te voorkomen hebben ze hem wel een ander uiterlijk gegeven. Gele veren en geribbelde poten. En een andere naam.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Echt waar? Misschien heb ik het dan mis. Waar heb je die kennis vandaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar wikipedia... Het is niet altijd te vertrouwen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding