ondertitels bij dwdd die sneller gaan dan de gesproken text, hoe kan dit?

dwdd is live, en toch zie je met ondertitels (teletext 888) die gehele zin eerst als ondertitel voordat die word uitgesproken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Omdat live niet exact live is, zit meestal toch wel een minuut tussen de uitzending zelf en het uitzenden ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom hebben de ondertitels geen vertraging dan? die komen toch ook uit hilversum of amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vertraging is expres gedaan zodat de mensen die die ondertitels verzorgen, de tijd hebben om deze te typen. Daarna wordt zowel de ondertitels als de uitzending ongeveer tegelijk uitgezonden. Het is dus niet zo dat die vertraging komt door achterlopende techniek o.i.d., het is met opzet gedaan.

Andere antwoorden (2)

Live heeft een ietwat brede betekenis.
Er zit meestal tussen programma's die 'live' worden uitgezonden een halve minuut tussen het moment waarop het wordt opgenomen en het moment waarop het wordt uitgezonden.

In dit geval zal er waarschijnlijk een halve minuut tussen zitten waarbij de 'type-mensen' de kans krijgen om alles te typen voordat het op tv komt, dus kan het ook voorkomen dat ze iets te snel typen waardoor de tekst eerder in beeld is dan het beeld zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De Wereld Draait Door kan vanwege het snelle, humoristische karakter niet op de traditionele manier worden ondertiteld. Maar om het toch mogelijk te maken, is er een nieuwe werkwijze ontwikkeld. Het gaat hier om een combinatie van spraakherkenning en technische ontwikkeling. Door deze techniek kunnen de ondertitelaars iets eerder beginnen met het ondertitelen zodat de titels tijdig op televisie verschijnen."
escape